بین الملل

قیمت نفت به رشد خود ادامه داد/نگرانی از کاهش عرضه

قیمت‌های نفت که روز جمعه حدود ۳ درصد جهش کرده بود، به رشد خود ادامه داد. چشم‌انداز کاهش عرضه نفت در آینده و امید به توافق تجاری آمریکا و چین، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ساعت آغازین معاملات روز دوشنبه، قیمت‌های نفت که روز جمعه حدود ۳ درصد جهش کرده بود، به رشد خود ادامه داد. چشم‌انداز کاهش عرضه نفت در آینده و امید به توافق تجاری آمریکا و چین، قیمت‌ها را تقویت کرده است.

تا ساعت ۷:۰۷ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸ سنت یا ۰.۱۸ درصد رشد کرد و به ۶۲.۸۳ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۳ سنت یا ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۵۵.۲۹ دلار رسید.

این درحالی است که هر دو شاخص نفت در پایان معاملات روز جمعه در بالاترین قیمت خود از ۱۹ و ۲۱ نوامبر بسته شده بودند.

ای‌ان‌زی‌بانک در یادداشتی تحقیقی اعلام کرد: قیمت‌های نفت درحالی رشد می‌کنند که خبرهای مربوط به اختلال در عرضه، با کاهش نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان، هم‌زمان شده‌اند.

با تحریم‌های آمریکا، فشارها بر ونزوئلا، که یک تولیدکننده بزرگ نفت است، افزایش یافته است.

تحریم‌های آمریکا تراکنش‌های بانکی برای دریافت پول صادرات نفت را مختل می‌کنند. این تحریم‌ها مشابه تحریم‌هایی هستند که در سال گذشته میلادی به بخش نفتی ایران اعمال شد.

همچنین داده‌های اوپک نشان داد که تولید این گروه در ماه ژانویه با بیشترین میزان کاهش خود در ۲ سال اخیر روبرو شده است. هرچند میزان کاهش تولید روسیه، بسیار کمتر از حد مورد انتظار بود.

درحالی که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، پیش‌بینی کرده بود که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه، ۵۰هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید اکتبر کاهش یابد، اما میزان تولید نفت ۳۵هزار بشکه در روز کاهش یافت.

ای‌ان‌زی بانک در یادداشتی تحقیقی گفت: درحالی‌که هنوز آمریکا و چین به توافقی تجاری دست نیافته‌اند، بازارهای جهان با گزارشاتی که نشان می‌داد در مذاکرات این دو کشور پیشرفت قابل‌توجهی وجود داشته است، تقویت شده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا