بورسبورس انرژی

جزئیات درخواست‌ جدید خریداران نفت در بورس انرژی/تداوم عرضه‌ها هر دو هفته یکبار

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به برگزاری رقابت میان متقاضیان خرید نفت خام در مرحله سفارش‌گیری گفت: در نهایت به دلیل تناقض میان درخواست‌های متقاضیان با اطلاعیه عرضه، رقابت امروز منجر به معامله نشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از فارس، سیدعلی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران، پیرامون عرضه امروز محموله یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران، گفت: چهارمین عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷ به قیمت پایه هر بشکه ۵۶.۲۴ دلار از سوی کارگزاری خبرگان سهام روانه میز فروش رینگ بین‌الملل بورس انرژی شد که درنهایت با وجود برگزاری رقابت میان متقاضیان خرید نفت خام در مرحله سفارش‌گیری، اما به دلیل تناقض درخواست خریداران با اطلاعیه عرضه، منجر به معامله نشد.  

وی افزود: در حال حاضر برخی خریداران از طریق شرکت‌های کارگزاری، امکان خرید نفت خام و فرایند تسویه آن را دنبال می‌کنند و اغلب پیشنهادهایی دارند که به دلیل عدم وجود آنها در اطلاعیه عرضه، امکان موافقت و یا اجرای آنها در این مرحله از عرضه نفت خام وجود ندارد.

همچنین بخوانید

به گفته این مقام مسئول، برخی از این درخواست‌ها حاکی از امکان سپردن گشایش‌های اعتبارات اسنادی (LC) به جای ضمانت‌نامه بانکی است که هم‌اکنون در اطلاعیه عرضه نفت خام وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه پس از اخذ بازتاب پیشنهادهای دریافتی از سوی متقاضیان، نتایج بدست آمده به وزارت نفت برای تغییر اطلاعیه‌های عرضه بعدی ارسال می‌شود، گفت: مقرر شده هر دو هفته یکبار فرایند عرضه نفت خام در بورس انرژی تکرار شود و بنابراین نوبت بعدی عرضه نفت خام حدود چهارده روز آینده خواهد بود.

آغاز عرضه محموله های ۳۵ هزار تنی فرآورده های نفتی در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی، تداوم عرضه سایر محصولات نفتی و گازی در بورس انرژی را از جمله رخدادهای خوب این بازار عنوان کرد و افزود: از جمله این اتفاق‌ها، آغاز عرضه ۳۵ هزار تنی انواع محصولات شامل گازوئیل، نفت سفید و سوخت هوایی از سوی شرکت ملی پخش فراورده نفتی در هفته قبل بود که به این ترتیب با فراهم شدن امکان صادرات این محصولات از طریق حمل زمینی، تقاضای مناسبی برای این محصولات فراهم شده است.

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا