ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

باید هسته‌های پیشروی دانش‌بنیان با تکیه بر ظرفیت‌های فنی توسعه یابد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوره جدید دولت در تلاش هستیم تا بستر نهادها و هسته‌های پیشروی دانش‌بنیان با تکیه بر ظرفیت فنی در کشور توسعه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نصرالله جهانگرد امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در ساختمان پست استان خراسان رضوی، اظهار کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، چهل سالگی عبور از بحران‌های متفاوت در برابر راه و امید مردم ایران برای استقلال‌طلبی از سلطه جهانی بوده و از همه آن‌ها سرافرازانه عبور کردیم و در آینده نیز با سرافرازی گام‌های بزرگ‌تری خواهیم برداشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیش‌قراولانه پرچم استقلال‌طلبی ملت‌ها از نظام‌های سلطه بین‌المللی حاکم در جنگ جهانی دوم را در حیاتی‌ترین منطقه جهان یعنی خاورمیانه برپا کرد، خاطرنشان کرد: این انقلاب به رهبری امام (ره) که پیشقراول مبارزه با ظلم بودند به وقوع پیوسته و شهدای انقلاب اسلامی سرمایه بزرگی برای تداوم و پایداری در طول این ۴۰ سال بودند.

جهانگرد افزود: از روز اول که انقلاب اسلامی متولد شد، مبارزه بین‌المللی غرب با ما نیز شروع شده و ابتدا اغتشاش در عرصه ملی، سپس جنگ و در ادامه تحریم بود. تحریم جنگ نرم علیه نظامی است که می‌خواهد به عنوان نمونه و الگو و در جهان چند قطبی به عنوان یک قطب مستقل و دارای پیام و فلسفه متفاوتی از کشورهای دیگر باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ما در این میدان جنگ نرم با دو بعد اقتصادی و فنی مواجه هستیم، تصریح کرد: این دو بعد به هم پیوسته است. نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی و سیاسی با ایثارگری‌های رزمندگان و مدیریت ارشد نظام یعنی مقام معظم رهبری و تلاش دولت، جایگاه ممتاز خود را در عرصه منطقه و بین‌الملل احراز کرده و با استواری دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند تا با تحریم در عرصه اقتصادی و فنی مانع از توانمند شدن و استقرار یک نهاد قدرتمند اقتصادی و فنی شوند. سوءمدیریت‌های ما نیز می‌تواند بر این موضوع لطمه زند. در حوزه فنی بیشترین تلاش بر عهده ما بوده، بنابراین آنچه در این عرصه در دست اقدام است، بخش مهمی از تلاش‌ها و مقاومت مردم ایران برای آینده‌ای پرثمر و پرافتخار است.

جهانگرد گفت: اقتصاد بین‌الملل بیش از سه دهه است که از اقتصاد منبع‌محور و متکی بر منابع خام و کشاورزی و حتی عصر صنعتی عبور کرده و دوران اقتصاد دانش‌بنیان در سطح جهانی آغاز شده است بنابراین عرصه فنی و اقتصادی بر توانمندی‌های دانش‌بنیان هر کشور متکی است. جوانان و اندیشمندان و نیز جریان برنامه‌ریزی کشور به سمت توانمندسازی اقتصاد ملی مبتنی بر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: استراتژی دولت ایران در طول دولت یازدهم بسترسازی گسترده‌ برای توسعه ارتباطات و اطلاعات در کشور بوده و در دوره جدید در تلاش هستیم تا بستر نهادها و هسته‌های پیشروی دانش‌بنیان با تکیه بر ظرفیت فنی در کشور توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال سرآغازی برای یک شبکه پرتوان از ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال است، اظهار کرد: امیدواریم با عنایت دولت و وزارتخانه، تامین زیرساخت‌ها و تجهیز دفتر کار برای شرکت‌ها و هسته‌های دانش‌بنیان آغاز شده و شاهد شکوفایی و شتاب‌گیری جدیدی در عرصه فنی و اقتصاد باشیم و سراسر کشور از این طرح بهره‌مند شده و در سایر استان‌ها نیز شاهد آن باشیم.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا