اقتصاد کلان

اجازه رهبر انقلاب به دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مبالغی از محل صندوق توسعه برای انجام اقداماتی با اجازه رهبر انقلاب اختصاص یافت که در نشست امروز بررسی شد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: مبالغی از محل صندوق توسعه ملی برای انجام اقداماتی در کشور علاوه بر بودجه تعیین‌ شده توسط دولت، با اجازه مقام معظم رهبری اختصاص یافت که این موارد در نشست امروز بررسی شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی استانها و ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان برای رتبه‌بندی و حق‌التدریس فرهنگیان، همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها، معیشت نیروهای مسلح و تقویت دانشگاه‌ها اختصاص یافت.

همچنین بخوانید

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: همچنین ۱ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به آبیاری تحت فشار، آبخیزداری، آبرسانی به روستاها، مقابله با ریزگردها، حل مشکل قطعی برق تابستانی، تقویت آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها، تجهیزات فنی‌وحرفه‌ای، طرح‌های نوآوری در معاونت علمی، صداوسیما و حمایت از فناوری‌های جدید داده شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: بودجه نهادهای فرهنگی، حوزوی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی که در لایحه بودجه سال ۹۸ کمتر از قانون بودجه سال ۹۷ شده بود هم از محل صندوق حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به آن افزوده شد تا میزان بودجه این مراکز به عدد سال ۹۷ بازگردد.

شایان ذکر است، همچنین از محل صندوق  توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی کشور اختصاص یافت.

 

منبع
باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا