امور زیربناییراه و ساختمانصوت

رشد ۳۰ برابری تونل های جاده ای در چهار دهه

مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از رشد ۳۰ برابری تعداد و طول تونل های جاده ای طی چهار دهه پس از انقلاب اسلامی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا اکبری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن تبریک دهه مبارک فجر افزود: صنعت تونل سازی در دوران قبل از انقلاب بطورکامل وابسته به متخصصان، پیمانکاران و شرکت های خارجی بوده است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در طول ۴۰ سال پس از انقلاب این صنعت به اندازه ای رشد کرده که هم اکنون در دانشگاه ها از همان مراحل ابتدای آموزش؛ طراحی، مفاهیم و حتی آئین نامه های طراحی را در داخل کشور تدوین می کنند.

همچنین بخوانید

مدیرکل دفتر نگهداری راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طی این سال ها افراد زیادی در حوزه صنعت تونل سازی از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل و امروز ایران اسلامی از وجود مهندسان، متخصصان، پیمانکاران و سازندگان توانمندبسیاری برخوردار است.

وی در ادامه افزود: تمامی مراحل ساخت یک تونل در کشور اعم از مطالعه، طراحی و اجرا در حال حاضر صددرصد به همت متخصصان، مهندسان و شرکت های داخلی انجام می شود.

اکبری تصریح کرد: متخصصان ایران امروز تونل هایی را در دست طراحی دارند که بیش از پنج کیلومتر طول دارد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: این آمار و ارقام نشان می دهد جمهوری اسلامی هم به لحاظ مسائل ایمنی و به لحاظ مسائل تکنولوژی ساخت، تجهیزات و همینطور سایر موضوعات مرتبط با حوزه مهندسی و صنعت تونل سازی هیچ گونه وابستگی به شرکت های خارجی ندارد.

وی یادآورشد: براساس اطلاعات موجود در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از پنج کیلومتر در جاده های کشور تونل وجود داشت که این عدد در طول ۴۰ سال گذشته به ۱۷۵ کیلومتر رسیده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا