انرژی

درخواست هندی‌ها برای تمدید معافیت نفت ایران از تحریم

پالایشگاه‌های هندی ایندین اویل، بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم امیدوارند آمریکا معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را تمدید کند تا بتوانند به خرید نفت ایران ادامه دهند.

به گزارش آرمان اقتصادی، آمریکا از نوامبر به هشت کشور از جمله هند معافیت شش ماهه برای ادامه واردات نفت ایران تا پایان مارس داده است.

تحت شرایط توافق شده، شرکت‌های نفتی باید خرید نفت ایران را به ۱.۲۵ میلیون تن یا ۹ میلیون بشکه در ماه محدود کنند. پایگاه خبری لایومینت به نقل از دو مقام در شرکت‌های فروش نفت نوشت: البته ما خواهان تمدید معافیت هستیم و قطعاً ارزش دارد که همچنان به خرید نفت ایران پس از آوریل ادامه دهیم.

همچنین بخوانید

ایران سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک بوده و هند سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است.

واردات هند از ایران در فاصله آوریل تا نوامبر سال ۲۰۱۸ به حدود ۱۱ میلیارد دلار بالغ شد که حدود ۹۰ درصد آن نفت بود.

شرکت‌های بهارات پترولیوم و هندوستان پترولیوم اخیراً اعلام کردند پس از سه ماه وقفه، یک میلیون بشکه نفت ایران را در هر یک از ماه‌های فوریه و مارس وارد خواهند کرد.

طبق گزارشی که رویترز در ژانویه منتشر کرد، این دین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، در فوریه ۵ میلیون بشکه نفت ایران را بارگیری خواهد کرد در حالی که شرکت پالایش و پتروشیمی مانگالور دو میلیون بشکه خریداری خواهد کرد.

هند در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ حدود ۲۲ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد و قصد دارد در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ نیز حدود ۳۰ میلیون بشکه نفت ایران را وارد کند اما شرکت‌های هندی برای تمدید معافیت، ناچارند خریدشان از ایران را کاهش دهند.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا