خودروصنعت، معدن، تجارت

در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان از ظرفیت های قطعه سازان داخلی استفاده شده است

به منظور افزایش رضایت مشتریان و گسترش سهم بازار قطعات یدکی، اقدامات مهم و موثری در جهت تامین مستمر و به موقع قطعات یدکی مورد نیاز انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بابک منصوری مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا ضمن بیان مطلب فوق افزود: شرکت خدمات فنی رنا به عنوان متولی ارائه خدمات پس از فروش خودروهای سایپا دیزل، تأمین و تحویل به موقع قطعات یدکی را به عنوان یکی از اهداف مهم خود در زمینه بازرگانی تعریف کرده است و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با تأمین کنندگان، مشکلات موجود در این زمینه را به حداقل رسانده است.

وی ادامه داد: از اقدامات مهمی که می تواند موجب رونق صنعت خودرو به عنوان یک لوکوموتیو اقتصادی در کشور شود، داخلی سازی قطعات خودرو است. داخلی‌سازی قطعات خودرو فرآیند پیچیده‌ای است که به سادگی محقق نمی‌شود، اما قطعه‌سازان داخلی با همه این محدودیت‌ها به خوبی از عهده رسالت خود برآمده و به استواری به فعالیت خود در افزایش تولید قطعات داخلی پرداخته اند.

همچنین بخوانید

منصوری افزود: طی ماه های اخیر در راستای توسعه سهم بازار قطعات محصولات سایپا دیزل توانستیم برپایه توانمندی قطعه سازان داخلی برخی از قطعات خودروهای دانگ فنگ و فوتون را تولید و با نام تجاری رنا و با مزیت رقابتی در بازار عرضه کنیم البته تا رسیدن به حد مطلوب راه زیادی را درپیش داریم ولی با تلاش های صورت گرفته بسیاری از مشکلات موجود در آینده نزدیک مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا گفت: توجه اکثر شرکت های خدمات پس از فروش فقط به دوران گارانتی بوده و پس از این دوره دارندگان محصولات به بیرون از شبکه نمایندگی ها مراجعه می کنند . در این مسیر شرکت رنا در کنار برنامه های وفادارسازی طی دوره گارانتی، تمرکز بر افزایش سهم بازار قطعات در دوران وارانتی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه سهم بالای خودروها در دوران خارج از گارانتی و عدم الزام آنها جهت مراجعه به شبکه نمایندگی ها موجب شده است تا توزیع قطعات استاندارد و مورد تائید شرکت های خودرو ساز با محوریت واسطه خدمات پس از فروش آن مغفول بماند گفت: از این رو استراتژی جدید شرکت خدمات فنی رنا نفوذ در بازار قطعات مورد نیاز با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان تعیین شده است. در همین راستا تامین قطعات، از محورهای مهم برنامه های توسعه ای رنا محسوب می شود و به منظور کاهش خطرات ناشی از تحریم ها و جلوگیری از خروج ارز از کشور، استفاده از توانمندی قطعه سازان داخلی مورد توجه قرار گرفته است. بر همین اساس شناسایی توان قطعه سازان داخلی (OEM)، باعث بهره وری و هم افزایی و جلوگیری از خروج شده است.

منصوری تشریح کرد: با توجه به نیاز مشتریان به قطعات موتور، گیربکس و اکسل خودروهای تولیدی سایپا دیزل در دوران وارانتی، این دسته از قطعات در اولویت تامین و داخلی سازی قطعات قرار دارد و طی چند ماه اخیر موفق شدیم قطعات اصلی موتور و گیربکس از قبیل سوپاپ، یاتاقان، بوش، شاتون، پیستون، رادیاتور، فن پروانه و انواع فیلترجات را داخلی سازی کنیم. این امر ضمن افزایش رضایت مشتری باعث به گردش درآمدن چرخه صنعت و همچنین درآمدزایی برای شرکت خدمات فنی رنا شده است.

مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا افزود: با ایجاد سازمان تحقیقات بازار درسطح کشور نیازهای  مشتریان را مورد بررسی قرار می دهیم و با شناسایی ظرفیت هر استان، نسبت به توزیع قطعات اقدام می کنیم.

وی در خصوص افزایش سهم بازار گفت: در این راستا اقداماتی چون برندسازی که یکی از اقدامات مهم و اساسی در راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کار است صورت گرفته است.

در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان از ظرفیت های قطعه سازان داخلی استفاده شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا