بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پرسش‌های پرتکرار مخاطبان بانک مسکن در آذرماه

 

مشاوران مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن در آذرماه به پرسش‌هایی درباره تبدیل «مسکن کارت» به «کارت سوخت» ، عدم تعلق سود به سپرده‌های زیر ۵۰ هزار تومان و الزام به ثبت نام در سامانه سجام پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک مسکن، طبق آخرین ابلاغیه داخلی بانک مسکن، بر اساس تازه‌ترین گزارش آماری، طی یک ماهه آذر امسال ۸ هزار و ۵۶۹ تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن برقرار شده است. از آنجا که پرداخت تسهیلات بدون سپرده و بدون نیاز به خرید اوراق ۱۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۵ ساله، تا پایان آذرماه تمدید شده بود، پرتکرارترین سؤال مخاطبان مرکز ارتباط با مشتریان بانک (Call Center) پس از پرسش درباره کم و کیف انواع تسهیلات مسکن، تمدید احتمالی زمان پرداخت تسهیلات بدون سپرده در زمستان بوده است که البته هنوز تصمیم جدید در این رابطه به شعب ابلاغ نشده است.

همچنین از دیگر سوالات پرتکرار مخاطبان بانک مسکن در آذرماه می‌توان به پرسش درباره چگونگی تبدیل «مسکن کارت» به «کارت سوخت» اشاره کرد که با توجه به هم‌زمانی ایام این ماه با مهلت ثبت نام کارت سوخت و معرفی کارت بانکی به جای آن، در زمره موضوعات محل سؤال تماس‌گیرندگان قرار گرفت. پرسش‌هایی مبنی بر اینکه امکان معرفی کدام‌یک از انواع مسکن کارت برای استفاده به جای کارت سوخت وجود دارد مطرح شد و مخاطبان علاقه‌مند به تبدیل مسکن کارت به کارت سوخت از کم و کیف این موضوع مطلع شدند.

از دیگر رویدادهای آذرماه که در تماس‌های مشتریان با Call Center منعکس شد، موضوع ثبت نام الزامی در سامانه «سجام» بود. سه گروه از مشتریان بانک مسکن ناگزیر به ثبت نام در این سامانه هستند که شامل دارندگان سپرده‌های ممتاز که قصد فروش اوراق تسه خود در فرابورس رادارند، متقاضیان دریافت تسهیلات از محل اوراق تسه که باید با دریافت کد بورسی به نام خود از فرابورس اوراق خریداری کنند و نیز کسانی که در صندوق سرمایه‌گذاری ره‌آورد آباد مسکن که توسط کارگزاری بانک مسکن مدیریت می‌شود، صاحب یونیت هستند و طبعاً ناگزیر به معامله در بازار سرمایه خواهند بود، می‌شود.

بانک مسکن در آذرماه از روش‌های گوناگون برای اطلاع‌رسانی در این خصوص استفاده کرد و در عین حال عده‌ای از مخاطبان مسیر بانک تماس با مرکز ارتباط با مشتریان را برای کسب اطلاع در این رابطه انتخاب کردند. عدم تعلق سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری که مبلغ آنها کمتر از ۵۰ هزار تومان باشد، از تصمیمات اجرایی جدید بانک مسکن است که از طریق ارسال پیامک به اطلاع تمام مشتریان این بانک رسیده است. برخی از دارندگان این سپرده‌ها در تماس با مرکز ارتباط با مشتریان درباره نحوه اجرای این تصمیم سؤالات خود را مطرح کردند. همچنین عده‌ای نسبت به اجرای این تصمیم انتقاد داشتند که آن را با Call Center در میان گذاشتند.

درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و نیز درخواست بالا بردن سقف سنی ساختمان که مجاز به دریافت تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم است نیز پای ثابت درخواست‌های پرتکرار ماه‌های اخیر در بازار مسکن بوده است که با توجه به جهش قیمت‌ها، تکرار چنین درخواست‌هایی دور از انتظار نیست.

در حال حاضر سقف سنی آپارتمان‌هایی که متقاضیان مسکن مجاز به دریافت تسهیلات یکم برای خرید آنها هستند، ۱۵ سال تعیین‌شده که از زمان صدور پروانه محاسبه می‌شود، این در حالی است که مشتریان بانک مسکن خواستار افزایش این سقف سنی به ۲۰ سال مشابه تسهیلات از محل اوراق تسه هستند تا به‌این‌ترتیب بتوانند با استفاده از تسهیلات مذکور، خرید مناسب‌تری در میان آپارتمان‌های سالخورده عرضه‌شده در بازار مسکن انجام دهند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا