انرژی

وزیر نیرو: اصلی‌ترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است

وزیر نیرو اصلی‌ترین سرمایه کشور را جوانان و سرمایه‌های انسانی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و هیات‌های اندیشه‌ورز جوان همدان، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به آعاز دهه پنجم انقلاب با حضور فعال جوانان گفت: به جای پرداختن به کمبودها و مشکلات که می‌تواند باعث کاهش رضایتمندی مردم باشد به نمایش دستاوردها و پیشرفت‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: جوانان باید در حجم وسیع‌تری آماده به دست گرفتن مدیریت کشور باشند.

همچنین بخوانید

وی تاکید کرد: این ایام به عنوان ایام افتخار به گذشته و امید به آینده مد نظر خواهد بود و هیچ جامعه‌ای نیست که اگر گذشته‌ای برای افتخار نداشته باشد بتواند آینده‌ای برای امید داشته باشد.

اردکانیان با اشاره به اقدامات تخریبی دشمنان گفت: استقلال و آزادی از مهم‌ترین اهداف انقلاب بود و هدف اصلی همه دشمنان از بین بردن آزادی و حریت و استقلال جوانان است که این انرژی‌ها در مسیر توسعه قرار نگیرند.

وزیر نیرو گفت: با مروری بر چهار دهه گدشته، اصلی‌ترین دشمنی‌ها با این کشور و مشکلاتی که بر سر راه آن قرار داده‌اند و چه جنگ و چه تحریم‌ها همه به نوعی در یک موضوع مشترک هستند و آن هم از بین بردن منابع انسانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم ولی اصلی‌ترین ثروت ما جوانان و سرمایه‌های انسانی کشور هستند، اظهار کرد: ثروت فعال‌نشده و به فعلیت در نیامده کشور ما ذخیره وسیع منایع انسانی است و باید برنامه‌های کلان در این خصوص داشته باشیم.

ظرفیت نیروگاهی بیش از ۱۱ برابر شده است

اردکانیان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید برق از ۷ هزار مگاوات به ۸۰ هزار مگاوات در کشور بیان کرد: مصرف برق از ۴۵۰۰ مگاوات در پیک تابستان به بیش از ۵۷ هزار مگاوات رسیده و این نشان از رشد چشمگیر صنعت دارد و رشد در آسایش و خدمات در زندگی مردم جامعه مشهود است.

وی در خصوص خدمت‌رسانی به روستاهای کشور افزود: روستاهای برق‌دار شده از ۴۴۰۰ روستا به بیش از ۵۷ هزار روستا رسیده که نشان‌دهنده توزیع عادلانه خدمات در کشور است.

وزیر نیرو تصریح کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری ما از آب سالم برخوردار هستند و این مهم محقق نمی‌شد مگر با استفاده از ظرفیت جوانان و نیروهای انسانی.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۲۵۰ پروژه با ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر در سراسر کشور خبر داد و گفت: امروز ۲۱ پروژه مربوط به آب و برق در استان همدان به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

برای تامین آب شرب دائم همدان برنامه داریم

اردکانیان در پاسخ به تذکر امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص توجه به ضرورت تامین آب شرب دائم کلان‌شهر همدان گفت: برای تامین آب شرب دائم همدان به طور قطع برنامه داریم و پس از دهه فجر مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب کشور یا با حضور در استان همدان یا در وزارتخانه گزارش تفصیلی از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌شده ارائه خواهد داد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا