خودروصنعت، معدن، تجارتصوت

بیشتر قطعه سازان با مشکل چک برگشتی مواجهند

عضو انجمن صنایع همگن تخصصی قطعه سازی کشور گفت: متاسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط بد اقتصادی و کمبود نقدینگی بخش عمده ای از قطعه سازان با مشکل چک برگشتی رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  امید رضایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: قطعه سازان با وجود چک برگشتی نمی توانند از تسهیلات چهار هزار میلیارد تومانی دولت استفاده کنند.

وی همچنین اظهارداشت: پرداخت این تسهیلات به قطعه سازان از طریق بانک های عامل صورت می گیرد.

عضو انجمن صنایع همگن تخصصی قطعه سازی کشور گفت: لیست واحدهای قطعه سازی در حال حاضر تهیه و از سوی خودروسازان در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد و قطعه سازان از طریق بانک های عامل می توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: این پروسه برای قطعه سازان هم زمان بر و هم هزینه بر است چون واحدها برای دریافت تسهیلات از طریق بانک ها باید تمامی اسناد مالیاتی، بیمه ای و مواردی از این دست را تسویه و هیچ گونه چک برگشتی هم نداشته باشند.

رضایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چقدر زمان می برد تا بانک ها این تسهیلات را به قطعه سازان پرداخت کنند، اظهارداشت: بر اساس تجربیات گذشته حداقل بین دو تا سه هفته در بهترین شرایط زمان خواهد برد تا این پول به دست قطعه سازان برسد به شرط اینکه پیش نیازها بطور کامل پاس شده باشد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اگر پروسه بهتری برای این کار تعریف می شد خیلی سریع تر و راحت تر تسهیلات مورد نظر به دست قطعه سازان می رسید.

عضو انجمن صنایع همگن تخصصی قطعه سازی کشور افزود: اینکه از طریق بانک های عامل تسهیلات مزبور به قطعه سازان پرداخت شود بانک ها پروسه های مختص به خود را دارند و هیچ کس نمی تواند این پروسه ها را تغییر دهد.

وی اظهارداشت: تضامین پرداخت این تسهیلات در اختیار خودروساز است ولی قطعه سازی که به بانک مراجعه می کند باید هیچ گونه بدهی به لحاظ مالیاتی، بیمه ای حتی چک برگشتی و موارد مشابه دیگر نداشته باشدتا بتواند از تسهیلات مورد اشاره استفاده کند.

رضایی در ادامه یادآورشد: دولت با توجه به مشکلات عدیده خودروسازی و قطعه سازی در کشور بر این شد تا تسهیلات چهار هزار میلیارد تومانی برای رفع بخشی از چالش های حوزه مزبوردر نظر گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا