تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

مصوبه واردات ۴۸ قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمیسیون اقتصادی دولت مجوز ورود ۴۸ قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان با معافیت ۱۰۰ درصدی حقوق ورودی مواد خوراکی و ۵۰ درصدی مصارف خانگی را تصویب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  یعقوب رستمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: قبل از سال ۱۳۹۵ معافیت تعرفه گمرکی برای ورود کالاهای خوراکی و مصارف خانگی از سوی تعاونی های مرز نشین به ترتیب ۱۰۰ و ۵۰ درصد تعیین بود.

وی همچنین اظهارداشت: هیئت دولت از سال ۱۳۹۵ معافیت کالاهای خوراکی را از ۱۰۰ به ۷۰ درصد و لوازم مصارف خانگی را از ۵۰ به ۳۰ درصد تقلیل داد.

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جدا از این ورود برخی از اقلام مورد نیاز مرزنشینان نیز دچار تغییر شد.

وی افزود: اقلامی که از سوی مرزنشینان و تعاونی های مرز نشینی وارد می شود هراز گاهی بر اساس سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و با در نظر گرفتن شرایط تولید داخلی، نیاز و مصرف خود مرزنشینان و مواردی از این دست تغییر پیدا می کند.

وی در ادامه افزود: کالاهای که مرزنشینان وارد می کنند در مقابل صادراتی که انجام می دهند.

رستمی اظهارداشت: این کالاها فقط برای مصرف استان های مرز نشین است بنابراین نمی توانند از استان و منطقه خود خارج کنند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، کشورو همینطور گمرک جمهوری اسلامی ایران به دقت تمامی کالاهای ورودی از طریق مرزنشینان را رصد تا انحرافی نداشته باشد.

مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ورود کالا از طریق مرزنشینان و تعاون های مرزنشینی نسبت به دیگر موارد و موضوعات تاکنون با کمترین انحراف مواجه بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا