بین الملل

نگرانی‌های تجاری اندکی رفع شد/اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک کمی رشد کرد

شاخص‌های اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک به رشد اندکی دست یافتند تا نوار افت دو روزه خود را پاره کنند. این درحالی اتفاق افتاد که نتایج عملکرد مثبت شرکت‌ها، توانست به نگرانی‌های تجاری غلبه کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، شاخص‌های اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک به رشد اندکی دست یافتند تا نوار افت دو روزه خود را پاره کنند. این درحالی اتفاق افتاد که نتایج عملکرد مثبت شرکت‌ها، توانست به نگرانی‌های مربوط به این که آیا چین و آمریکا بتوانند قبل از ضرب‌العجل ۱ مارچ به توافق تجاری دست پیدا کنند یا خیر، غلبه کند.

پس از این که شرکت‌های کوتی، ماتل و موتورولا، عملکرد ۳ ماهه فراتر از حد انتظاری گزارش کردند، سهام این شرکت‌ها جهش کرد.

به علاوه سهام شرکت الکترونیک آرتز که روز چهارشنبه بعد از گزارش عملکرد سه ماهه این شرکت سقوط کرده بود، امروز پس از این که این شرکت سازنده بازی‌های ویدیویی گزارش کرد بازی جدید این شرکت، «اپکس لجندز»، تنها در ۳ روز ۱۰ میلیون خریدار را به خود جلب کرده است، جهش کرد.

الکترونیک آرتز و موتورولا بیشترین رشد سهام را برای شاخص اس‌اندپی۵۰۰ به همراه آوردند.

اما پیش از این‌ها سهام آمریکا در حال افت بود. ترامپ پنج‌شنبه شب اعلام کرد که برنامه‌ای برای دیدار با رییس‌جمهور چین قبل از موعد ضرب‌العجل تعیین شده برای توافق تجاری ندارد. این اظهارات دوباره نگرانی‌های تجاری را تشدید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که استیون منوچین، رییس خزانه‌داری آمریکا و رابرت لایتایزر، نماینده تجاری این کشور، به پکن سفر خواهند کرد تا در ۱۴ و۱۵ فوریه، در دور جدید مذاکرات تجاری شرکت کنند.

با ادامه جلسه معاملاتی، شاخص‌های وال‌استریت، افت‌های اولیه خود را جبران کردند.

میانگین صنعتی داوجونز ۶۳.۲ واحد یا ۰.۲۵ درصد افت کرد و به ۲۵۱۰۶.۳۳ واحد رسید. اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا ۱.۸۳ واحد یا ۰.۰۷ درصد رشد کرد تا در ۲۷۰۷.۸۸ واحد بسته شود. کامپوزیت نزدک ۹.۸۵ واحد یا ۰.۱۴ درصد بالا آمد تا در ۷۲۹۸.۲۰ واحد به کار خود در این هفته پایان دهد.

این هفته داو جونز ۰.۱۷ درصد به خود افزود، اس‌اندپی ۰.۰۵ درصد رشد کرد و نزدک ۰.۴۷ درصد بالاتر آمد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا