بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

حمیدرضا مختاریان: پیام‌رسان بله به‌زودی کیف پول رمزارز «پیمان» می‌شود

 

حمیدرضا مختاریان، مدیرعامل هلدینگ سداد گفت: «بله، به‌زودی کیف پول رمزارز «پیمان» کنسرسیوم ققنوس می‌شود.»

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  پیمان رمزارزی است که با پشتوانه طلا قرار است از سوی کنسرسیوم ققنوس صادر شود. این کنسرسیوم با همکاری بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و همچنین هلدینگ بهسازان ملت، فناپ و شرکت سرمایه‌گذاری تکوست از زیرمجموعه توسن شکل گرفته است.

این کنسرسیوم تقریبا ۱۰ روز پیش هم در مراسمی اولین توکن خود با پشتوانه طلا را عرضه کرد. توکن معادل یک رمزارز جدید حاصل از ICO در نظر گرفته شده است. ICO فرایندی است که طی آن شخص حقیقی یا حقوقی در داخل کشور اقدام به صدور رمزارز یا توکن دیجیتال جدید کرده و چندین واحد از آن را با اهدافی مانند تامین سرمایه در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارد.

مدیرعامل کنسرسیوم ققنوس، ولی‌الله فاطمی در مراسم عرضه اولین توکن این کنسرسیوم اعلام کرد به محض تامین پشتوانه موردنیاز برای تولید رمزارز، این رمزارز را صادر می‌کنند. طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته کنسرسیوم ققنوس قرار است یک میلیارد رمزارز خود با نام پیمان را با پشتوانه طلا صادر کند.

پس از صادر شدن پیمان، پیام‌رسان بله نیز به‌عنوان کیف پول این رمزارز در نظر گرفته خواهد شد. مدیرعامل هلدینگ سداد، حمیدرضا مختاریان با اعلام این خبر گفت: «ما در نظر داریم پیمان را از طریق بله عرضه کنیم و کیف پول این رمزارز نیز با بله یکپارچه می‌شود. در اصل این کیف پول به ‌تمامی قابلیت‌های این پیام‌رسان متصل می‌شود.»

در صورت عرضه پیمان از طریق بله این پیام‌رسان دومین پیام‌رسانی خواهد بود که رمزارز عرضه می‌کند. پیش‌ازاین نیز پیام‌رسان گپ از ارائه «گپسی» به‌عنوان رمزارز خود خبر داده بود.

مدیرعامل هلدینگ سداد همچنین در پاسخ به این سوال که چرا بله در دور دوم حمایت از پیام‌رسان‌ها قرار نداشت اعلام کرد: «ما در اولین دور حمایت نیز قرار نداشتیم و اصلا نیز دنبال حمایت نیستیم فقط در دور اول زمانی که امکان فعالیت، به دلیل در لیست قرار نگرفتن پیام‌رسان‌های موردحمایت دولت را از دست دادیم تلاش کردیم تا در لیست پیام‌رسان‌های مورد تایید دولت قرار بگیریم.»

مختاریان با اشاره به اینکه ما به دنبال فعالیت‌ها و برنامه‌های خود هستیم و اصلا به دنبال حمایت دولت نیستیم گفت: «هم‌اکنون تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به مرکز تبادل اطلاعات GSB دولت متصل شویم و برخی از خدمات دولت الکترونیکی را از طریق پیام‌رسان بله ارائه دهیم.»

چندی پیش رئیس هیات مدیره زیرساخت در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که خدمات پایه‌ای دولت همراه و امکان اتصال به مرکز تبادل اطلاعات برای دو پیام‌رسان سروش و گپ فراهم می‌شود. مدیرعامل سداد نیز در همین خصوص گفت: «تاکنون کسی به ما نگفته است چون جز لیست این دو پیام‌رسان نیستیم نمی‌توانیم به مرکز تبادل اطلاعات متصل شویم یا نمی‌توانیم خدمات دولتی ارائه دهیم اگر این را نیز به ما اعلام کنند ما تلاش خواهیم کرد که جز لیست حمایتی دوم هم قرار بگیریم.»

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا