صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

رئیس اتاق اصناف:با واردات جوحه یک روزه از ترکیه،قیمت مرغ تعدیل می شود/امسال بیش از پارسال گوشت قرمز وارد کشور شده

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان این که وضعیت تولید گوشت قرمز در داخل بد نیست گفت: تقویت هر چه بیشتر نظارت و بازرسی لازمه کنترل وضعیت قیمت ها در بازار گوشت قرمز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قاسم نوده فراهانی در مصاحبه با رادیو افزود: ناگفته نماند با توجه به اقدامات کنترلی و نظارتی که طی هفته های اخیر در کشور صورت گرفته تاحدودی از خروج دام بصورت قاچاق از مرزها گرفته شده است.

وی همچنین اظهارداشت: گوسفندهای ایرانی بیشتر به بهانه چرا از مرزها خارج می شوند که کنترل چنین مواردی بسیار سخت و دشوار است.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: واردات گوشت طی سال جاری نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر بوده ولی متاسفانه قیمت ها تغییر چندانی نداشته و گوشت قرمز همچنان بر مدار گرانی است.
وی در ادامه افزود: تقویت هر چه بیشتر نظارت و بازرسی لازمه کنترل وضعیت قیمت هادر بازار گوشت قرمزاست.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به تشدید برخورد با قاچاق دام زنده و همینطور استمرار واردات گوشت از خارج طی مدت کوتاهی بازار مشکلات و معضلات خود را پست سر بگذارد.

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص گوشت مرغ نیز توضیح داد: کمبود مرغ در بازار ناشی از کاهش حجم جوجه ریزی طی یک مقطع زمانی در سطح واحدهای مرغداری کشور بوده است.

وی همچنین بالا بودن قیمت جوجه یکروزه را یکی از دلائل کاهش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری دانست و گفت: بدون شک با ورود جوجه های یکروزه از ترکیه و به تبع افزایش جوجه ریزی، کمبود تولید مرغ در بازار جبران و قیمت ها متعادل خواهد شد.

نوده فراهانی افزود: قیمت جوجه یکروزه هم اکنون بالای سه هزار تومان بوده که نسبت به گذشته خیلی دچار افزایش قیمت شده است.

 

 

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا