امور زیربناییراه و ساختمانصوت

رتبه کشتیرانی‌ایران از ۲۳ به ۱۳ ارتقا یافت

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: طی سه سال اخیر با توسعه بخش ناوگان تجاری رتبه کشتیرانی کشور از ۲۳ به ۱۳ در جهان ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد سعیدی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: توسعه در بخش شناورهای تجاری یکی از اقدامات خوب صورت گرفته طی مدت دو سال و نیم گذشته در کشور بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: این توسعه با شرایط بهبود فضای بین المللی ناشی از برجام در مملکت نمود عملی پیدا کرد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته طی این مدت ظرفیت شناورهای کانتینری ۶۰ درصد و شناورهای تانکر ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت که یک اتفاق بسیار میمون و مبارکی بود.

وی افزود: این افزایش ظرفیت با توجه به محدودیت های بین المللی بوجود آمده برای برخی از شناورهای خارجی به ناوگان ملی به خصوص صاحبان کالا در بخش محموله های معدنی، پتروشیمی، فرآورده های نفتی و کالاهای اساسی در جابجایی کالا اعم از صادرات و واردات کمک شایان توجهی خواهد کرد.

همچنین بخوانید

سعیدی تصریح کرد: صاحبان کالا با توجه به شرایط سختی بوجود آمده در حوزه بین المللی با توسعه شناورهای تجاری می توانند با خیال راحت و بدون دغدغه کالاهای خود را صادر و وارد کنند.
وی در ادامه ضمن اشاره به عمر ناوگان کشتیرانی کشور به رادیو اقتصاد یادآورشد: قبل از توسعه شناورهای تجاری یعنی دو سال و نیم گذشته میانگین سن این ناوگان ۱۶ سال بود که هم اکنون به زیر ۱۰ سال رسیده و از نظر رتبه بندی جهانی عدد خوبی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا