بانک و بیمهبین المللطلا و ارز

‍ مالیات بر طلا در روسیه حذف می شود

وزیر دارایی روسیه گفت: در جهت ترغیب بیشتر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بر روی طلا به جای ارز و حذف دلار در اقتصاد این کشور، مالیات بر ارزش افزوده در طلا را بطور کامل لغو می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایبِنا، وزیر دارایی روسیه گفت: در حال بررسی لغو کامل مالیات بر ارزش افزوده برای خرید طلا هستیم که این امر به روس ها امکان سرمایه گذاری بر روی طلا به جای خرید ارز را می دهد.

وزیر دارایی روسیه همچنین تصریح کرد که این اقدام کمک به بازگشت ده ها میلیارد دلار سرمایه روبل به داخل کشور می شود. در حال حاضر خریداران شمش طلا مجبور به پرداخت ۲۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند. تقاضا برای سرمایه گذاری طلا در روسیه کمتر از ۳ تن در سال است. کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اگر مالیات برای خرید شمش طلا برداشته شود، تقاضا به ۵۰ تا ۱۰۰ تن در سال می شود.

همچنین معاون رییس اسبربانک روسیه گفت: لغو مالیات بر ارزش افزوده طلا در بازار سرمایه گذاری طلا در روسیه اجرا خواهد شد؛ ضمن اینکه بعنوان یک ابزار مالی، طلا از تورم پیشگیری می کند و در زمان بالا گرفتن ریسک های ژئوپولتیکی، طلا می توند جایگزین مناسبی برای سرمایه گذاری های سنتی به جای دلار آمریکا باشد.

بر همین اساس، معاون رییس سوکوم بانک روسیه هم گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده از طلا می تواند ایده حذف دلار را در اقتصاد روسیه پشتیبانی کند. بر پایه این گزارش، شورای جهانی طلا اعلام کرد تقاضا برای طلا در روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۸ تن بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا