بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

همکاری لایت کوین و پروتکل بیم برای بهبود حریم خصوصی

 

بنیاد لایت کوین برای اکتشاف و پیاده‌سازی پروتکل جدیدی جهت بهبود حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری با شرکت توسعه نرم‌افزاری بیم (Beam) اعلام همکاری کرد. این خبر در یک پست رسمی از سوی بیم در تاریخ ۷ فوریه یعنی ۱۸ بهمن منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  پروتکل جدید مورد استفاده تحت عنوان میمبل‌ویمبل (Mimblewimble) که نامش را از طلسمی به همین نام در رمان‌های هری‌پاتر گرفته، برای راه‌حل مقیاس‌پذیری «بلاک‌های الحاقی» (Extension Blocks) مورد آزمایش قرار گرفته است. در پست منتشر شده از سوی بیم در این باره آمده است: «ما راه اکتشافی برای افزودن حریم خصوصی و قابلیت تعویض‌پذیری به لایت کوین را با اجازه دادن به تبدیل بخش درون‌زنجیره‌ای پروتکل قبلی لایت کوین به نوع میمبل‌ویمبل آن و بالعکس آغاز کرده‌ایم. با این تغییر، امکان انجام تراکنش و مبادلات با استفاده از نوع میمبل‌ویمبل لایت کوین در حالتی کاملا محرمانه فراهم خواهد شد.»

تمام فعالیت‌هایی که بر روی این پروژه در حال انجام اجرا شود به صورت یک مجوز متن‌باز منتشر خواهد شد. بر اساس پست رسمی منتشر شده از سوی بنیاد لایت کوین در ۷ فوریه (۱۸ بهمن)، میمبل‌ویمبل شکلی از تراکنش‌های محرمانه را فراهم می‌کند که در آن تراکنش‌ها با وجود محرمانه و نامشخص بودن قابل بررسی و تایید هستند. این قابلیت با افزایش محرمانگی امکان جلوگیری از دوبار خرج کردن را نیز مهیا می‌سازد.

خبر این همکاری موجب رشد بیش از ۴۰ درصدی لایت کوین شد و آن را پس از عبور از بیت کوین کش و ایاس، به رتبه چهارم برترین ارزهای دیجیتال بازار رساند.

پیش از این لایت کوین عملکرد خوبی از خود نشان داده بود و این آلت کوین در ماه ژانویه بین ۳۰ تا ۳۴ دلار معامله می‌شد.

طبق گزارش‌ها چارلی لی با انتشار توییت «تعویض‌پذیری تنها ویژگی یک پول مستدل است که بیت کوین و لایت کوین فاقد آن هستند»، پیکارگاه بعدی را تعویض‌پذیری و حریم خصوصی اعلام کرد. او همچنین آشکار کرد که بنیاد لایت کوین بر روی پیاده‌سازی تراکنش‌های محرمانه تمرکز خواهد کرد و همچنین امکان دارد این هدف بدون نیاز به یک هاردفورک قابل دستیابی باشد.

آلت کوین‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال با تمرکز بر روی افزایش حریم خصوصی ساخته شده‌اند، شامل مونرو (XMR)، زی کش (ZEC) و دش (DASH) هستند.

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا