امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پرورش هر ۴ زالو معادل یک بشکه نفت ارزآوری دارد

مدیر اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی گفت: پرورش هر چهار زالو برابر یک بشکه نفت ارزآوری دارد درصورتیکه الان به عنوان یک شغل درآمدزا مورد توجه نیست.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه “خانه تا کارخانه” رادیو اقتصاد با موضوع نحوه حمایت بسیج سازندگی از صنایع کوچک و متوسط و با حضور میرمهدی مهدوی مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی کشور به روی آنتن رفت.

همچنین بخوانید

مهدوی در گفتگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه حمایت بسیج سازندگی تنها محدود به پرداخت تسهیلات نیست گفت: خدماتی که این سازمان ارائه می دهد در طول زنجیره ارزش قرار می گیرد. ما برای حل مشکلات در مراحل مختلف از تأمین نهاده و تولید تا بازارسازی و بازاریابی و صادرات تفاهم نامه هایی را با نهادهای مختلف امضاء و تسهیلگری می کنیم.

وی افزود: طراحی کسب و کار، ارائه تسهیلات، رفع موانع تولید و اداری و قوانین دست و پاگیر، امضای تفاهم نامه های مختلف برای آسان کردن صدور مجوزها، تواناسازی افراد از طریق ارائه آموزش های فنی و تخصصی و هدایت انگیزه آنها، ایجاد فرصت های کارآفرینی برای خوداشتغالی جدید، الگوسازی و معرفی مشاغل سودآور به جامعه از جمله خدمات بسیج به فعالان صنایع کوچک و متوسط است.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: عمده حمایت های سازمان ما از تشکل ها و تعاونی هاست. متاسفانه ذهنیت افراد و بستر قانونی نسبت به تعاونی ها و تشکل سازی تا حدودی منفی است و هنوز مدل های اسلامی آنگونه که باید شکل نگرفته اند.

این مقام مسئول یادآور شد: به عنوان مثال پرورش هر چهار زالو برابر یک بشکه نفت ارزآوری دارد درصورتیکه الان به عنوان یک شغل درآمدزا مورد توجه نیست.

مهدوی گفت: بسیج سازندگی، مزیت های منطقه ای را در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی احصا و برای سرمایه گذاری معرفی کرده که بیشترین فعالیت فعلی آن هم در حوزه تأمین امنیت غذایی کشور و منطبق بر بند ششم سیاست های اقتصادی مقاومتی است.

وی با اشاره به مهم ترین فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: پرورش آبزیان سردابی و گرمابی، ایجاد واحدهای تولید قارچ خوراکی، پرورش دام سبک و سنگین، ماکیان، مرغ بومی و شترمرغ، کاشت گیاهان دارویی، تولید علوفه های هیدروپونیک، پرورش زنبور عسل و ایجاد واحدهای گلخانه ای از اقدامات بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی سازمان بسیج سازندگی افزود: در حوزه صنایع تبدیلی نیز ۴۳۵ قطب صنایع تبدیلی کشور را در شهرستان ها شناسایی و کسب وکارهای الگویی را راه اندازی کرده ایم. هم اکنون تولیدات شهرستان ممقان از طریق فرآوری نخود به ۱۰ کشور دنیا صادر می شود و ارزآوری فوق العاده ای در این منطقه ایجاد شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا