بانک و بیمهپرداخت الکترونیکگردشگری

گردشگرانی که از ارز رمزنگاری‌شده در سفرهای خود استفاده می‌کنند

یکی از مشکلات سفر به دور دنیا، ارزهای کشورهای مختلف و حساب‌های بانکی مختلف است. برخی از گردشگران برای راحت‌تر کردن این موضوع از ارزهای رمزنگاری‌شده چون بیت‌کوین و اتریوم استفاده می‌کنند. در ادامه با داستان زندگی چندنفر از گردشگران دیجیتال، با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «هرروزه دسترسی به سیستم‌های پرداخت با ارز دیجیتال بیشتر می‌شود و این موضوع برای مسافران و توریست‌ها بسیار مفید بوده است». این را خانم لائورا شین سردبیر پیشین مجله Forbes  می­ گوید. خانم شین چندین سال است که در توسعه ارزهای رمزنگاری‌شده در گردشگری فعالیت دارد. این مقاله نیز ترجمه مصاحبه مجله فوربس با گردشگران کوله­ ای است.

یک گردشگر ۳۴ ساله به نام جیلی که دنیا را خانه خود می‌داند، معتقد است «در ایجاد و نگهداری ارزهای رمزنگاری‌شده، بسیار بیشتر از حساب‌های بانکی منفعت وجود دارد». به باور این گردشگر کوله ای، افرادی که دائماً در سفر هستند و به زندگی‌های میان کشوری خو گرفته اند، دیگر عادت دارند که هرازگاهی یک حساب بانکی جدید برای خود ایجاد کنند و ازاین‌رو بیشتر امکان دارد نسبت به ارزهای دیجیتال اشتیاق نشان دهند و خود را از حساب باز کردن‌های مکرر رها کنند. این توریست خانه به دوش از سال ۲۰۱۶ برای گذارن زندگی به تجارت تبادل ارزدیجیتال روی آورده و حتی گاهی در ازای ارز دیجیتال، آموزش می‌دهد. اگرچه او اغلب ارز دیجیتال خود را به ارز موردنیاز هر شهر تبدیل می‌کند، بااین‌حال تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد از رمزارزهایش استفاده کند. او حتی یک بار در شهر پراگ توانست با لایت کوین برای خود قهوه سفارش دهد.

 

کسب درآمد از ارزهای رمزنگاری‌شده در سفر

فعالان کریپتوکارنسی پیشنهاد می‌کنند افرادی که از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده سرمایه‌گذاری می‌کنند بهتر است دائماً آنلاین باشند تا از تغییرات ارزش ارزها باخبر شوند. یک گردشگر دیجیتالی به نام بلیک ساندل که از طریق تجارت ارزهای دیجیتال کسب درآمد می‌کند، به‌جای اینترنت از SMS گوشی خود استفاده می‌کند. او با این کار ریسک قرار گرفتن در مکان‌هایی که اینترنت خوبی ندارند را کم می‌کند. او به‌محض ورود به هر کشور، یک سیم‌کارت محلی خریداری کرده و اطلاعات خود را به‌روزرسانی می‌کند.

در اوایل سال ۲۰۱۸ با اوج گرفتن ارزش ارزهای رمزنگاری‌شده، یک اتفاق جالب برای ساندل رخ داد. او یک اتریوم به فروش رساند و در مقابل ۹۶۰ دلار به دست آورد که البته آن را در یک کمپ کوه‌نوردی هیمالیا سرمایه‌گذاری کرد.

 

سفر دور دنیا با بیت کوین

فلیکس ویز اهل لوگزامبورگ، یک خوره‌ ارز دیجیتال است. او در سال ۲۰۱۵ سفر خود را آغاز کرد و در ۱۸ ماه دور دنیا را گشت. از ۲۷ کشور دنیا گذشت و تنها با بیت کوین مخارج خود را پرداخت کرد. او از طیف مختلف و جامعی از کشورها دیدن نمود و از مناطق پیشرفته‌ای چون توکیو تا کشوری چون کوبا که سرعت اینترنت بسیار پایین بود، گذر کرد.

در سال ۲۰۱۵ این پسر ۲۷ ساله تمام پس‌انداز خود را به بیت کوین تبدیل کرد، کوله‌پشتی خود را برداشت و سه قانون برای خود گذاشت:

  • نباید از حساب بانکی یا کارت اعتباری استفاده کند.
  • نمی‌تواند ارز یک کشور را به ارز کشوری دیگر تبدیل کند.
  • مهم‌ترین قانون، تا حد امکان باید از بیت کوین استفاده کند.

اولین خرید او یک بلیت قطار دو طرفه بود. این قطارها خدمات مسافربری به افراد اتحادیه اروپایی و غیر اتحادیه اروپایی را به‌صورت هم‌زمان و به یک‌شکل ارائه می‌دهند. او با خرید این بلیت چنین برداشت کرد که حتی اگر سفرش آن‌طور که پیش‌بینی کرده پایان نرسد، حداقل می‌تواند به آلمان بازگردد. البته این مسافر ۲۷ ساله برای اطمینان کارت اعتباری نیز با خود همراه داشت.

فلیکس ویز در شهر سانفرانسیسکو

فلیکس ویز در شهر سانفرانسیسکو سال ۲۰۱۵. به گفته وی معاملات با بیت کوین بسیار در این شهر رایج بود.

ویز که اکنون ۳۰ ساله است از سختی‌های سفرش چنین می‌گوید که: «سخت‌ترین زمان هنگامی بود که باید رستوران یا خواروبارفروشی پیدا می‌کردم که بیت‌کوین بپذیرد.» به گفته او در کشورهایی مثل ترکیه که هنوز بیت‌کوین زیاد رواج پیدا نکرده بود، می‌بایست زمان زیادی می‌گذاشت تا مردم را برای دریافت بیت‌کوین قانع کند. ویز معتقد است «در آن سال‌ها افراد زیادی نبودند که از بیت کوین استفاده می‌کردند و نسبت به آن کنجکاو بودند. در سال‌های اخیر و از ۲۰۱۷ به بعد بود که مشتاقان این ارز روزبه‌روز بیشتر و بیشتر شد.»

 

خود را برای ناشناخته‌ها آماده کنید

حرف مشترک گردشگران دیجیتالی این است که اگر قصد سفر با ارز رمزنگاری‌شده  دارید، انتظار هر چیزی را داشته باشید. یکی از این گردشگران چنین یادآوری می‌کند که “یک‌بار تمام کارت­ های بانکی ­ام را گم کردم در حالی که به دنبال خرید بلیت هواپیما بودم و کریپتو را قبول نداشتند. به همین دلیل مجبور شدم چند روز بیشتر در آن شهر بمانم تا کسی پیدا شود و در ازای کریپتو برایم بلیت بخرد.” به باور او اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که اگر دسترسی‌تان به پول قطع شد، وحشت می‌کنید، پس سفر با ارز رمزنگاری‌شده به‌شما توصیه نمی شود.

 

گردشگری امروز با ارز دیجیتال

امروزه شرکتهای بسیاری در سراسر دنیا وارد عرصه بلاک­چین و ارز­های دیجیتال شده و بسیاری از مشکلات کاربران را حل کرده ­اند. صرافی ­های تبادل ارز ­دیجیتال اکنون در هر کشوری وجود دارد، اغلب کشورها رسما ارزهای­رمزنگاری ­شده را پذیرفته ­اند و حتی در اکثر کشورها خود­پرداز­های بیت‌کوین و دیگر رمزارزها استفاده می ­شود. علاوه بر این درگاه ­های پرداخت ارز­دیجیتال یکی از خدماتی است که می ­تواند به سرعت صنعت گردشگری را متحول کند. با این امکانات پرداختی، قطعا شمار کسانی که در مسافرت از ارزهای دیجیتال استفاده خواهند­کرد، روز­به ­روز بیشتر خواهد­شد.

 

 

 

 

 

منبع
 راه پرداخت و به نقل از مجله فوربس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا