صنعت، معدن، تجارت

تولید سیل مکانیکی پمپ در ایران فاقد کیفیت

یک تولید کننده پمپ های صنعتی و باغی گفت: تولید سیل مکانیکی مورد نیاز پمپ های صنعتی در ایران فاقد کیفیت لازم است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی محمد شکری در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: پمپ ها بر اساس نوع ساختار دارای قطعات مختلفی هستند که سیل مکانیکی از جمله این موارد است.

وی همچنین اظهارداشت: سیل مکانیکی پمپ یک قطعه بسیار کوچک و به لحاظ قیمتی خیلی کم ارزش است ولی در عوض کاربردهای مهم و فراوانی دارد.

این فعال در حوزه صنعت پمپ های صنعتی و باغی گفت: اعلام برخی از سازندگان ایرانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت اینکه می توانند سیل مکانیکی را در داخل تولید کنند ووزارتخانه مربوطه نیز بر همین اساس برای حمایت از تولید کنندگان داخلی جلوواردات این قطعه را گرفته است.

وی در ادامه افزود: سیل های تولید داخلی کیفیت قابل قبولی ندارد و در عین حال به لحاظ قیمتی گران تر از محصولات خارجی هستند.

شکری اظهارداشت: در حال حاضر قیمت سیل مکانیکی ساخت داخل ۹۰ هزار تومان در حالیکه سیل ساخت ایتالیا ۱۵ هزار تومان است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: این قطعه در حال حاضر به عنوان یک چالش جدی در حوزه تولید پمپ های صنعتی در کشور تبدیل شده است.

این فعال در حوزه صنعت پمپ های صنعتی و باغی در ادامه از مسئولان خواست قطعاتی که در داخل تولید و فاقد کیفیت لازم هستند اجازدهند قطعات مزبور از خارج وارد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن معرفی شرکت تحت مدیریت خود اظهارداشت: این شرکت در سال ۱۳۶۲ در کشور تاسیس شده است.

شکری گفت: هم اکنون بیش از ۶۵ محصول در این کارخانه با پشتوانه تحقیقاتی قوی، کیفیت بالا و رعایت استانداردهای معتبر تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی افزود: شرکت مزبور هم اکنون با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات صنعتی، بهترین سیستم های نرم افزاری، نیروهای کارآمد، دانش فنی روز دنیا و بکارگیری از استانداردهای بالای جهانی در صحنه تولید و صنعت کشور حضور جدی دارد.

این فعال در حوزه صنعت پمپ های صنعتی و باغی اظهارداشت: اکنون در این واحد صنعتی ۱۰۰ نفر نیروی انسانی بصورت مستقیم و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در ارتباط هستند.

وی یادآورشد: پمپ های تولید این شرکت به لحاظ کیفیت، بهره وری انرژی و قیمت از بسیاری محصولات مشابه خارجی به خصوص چینی و اروپایی بهتر و در عین حال از بازار مناسبی نیز برخوردارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا