بورسفرابورس

۳۰ درصد از ارزش کل معاملات به بازار ابزارهای نوین مالی اختصاص یافت

نخستین روز معاملاتی این هفته در فرابورس ایران امروز با جابه‌جایی بیش از ۶۰۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۳۴۹ میلیارد و ۲۳۵ ریال در مجموع بازارها و قرار گرفتن شاخص کل در سطح ۱۹۳۳ واحدی به پایان رسید.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ایران امروز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷ پس از تجربه کاهش حدود یک واحدی، در پایان معاملات به سطح  ۱۹۳۳ واحدی رسید و حمایت نمادهای «میدکو» و «مارون» از آیفکس نیز نتوانست بر اهرم منفی و ۶ واحدی نماد «ذوب» غلبه کند.

رصد نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد در روزی که گذشت نماد «قاسم» بیشترین افزایش قیمت و نماد «زبینا» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند و عنوان پُربازدیدترین‌ها به سه نماد «ذوب»، «سمگا» و «زدشت» رسیده است.

در ادامه، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، «گوهران»، پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تقسیم سود نقدی، امروز بازگشایی شد و ۱۳۷۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، «وگستر»، به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده در روز چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۹۷، در پایان معاملات امروز متوقف و توقف نماد معاملاتی «کیسون» به منظور رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات منتشر شده نیز حداکثر برای ۲ روز کاری تمدید شد.

بازار سهام فرابورس نیز در روزی که گذشت شاهد دست‌به‌دست شدن ۲۹۸ میلیون سهم به ارزش ۷۳۰ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم خود بود و نماد «ذوب» با حجم معاملاتی ۱۴۰ میلیون سهمی به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در این دو بازار صدرنشین شد.

به‌علاوه، بازار پایه در روز جاری به استقبال معامله ۲۹۸ میلیون سهم به ارزش ۹۱۴ میلیارد ریال رفت.

از طرف دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی و در قالب معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله امروز ۹ میلیون ورقه به ارزش ۷۰۵ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که نماد «اعتماد» با معاملاتی به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد ریال از نظر ارزش معاملاتی در این بازار صدرنشین شد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا