انرژی

اطلاعیه شرکت برق تهران بزرگ به‌منظور برگزاری ایمن مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به‌منظور برگزاری هرچه ایمن‌تر مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی و برق‌گرفتگی و توجه غرفه‌داران و مسئولین جایگاه‌های مستقر در مسیرهای راهپیمایی، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس این اطلاعیه هر نوع استفاده و انشعاب غیرمجاز از شبکه‌های برق، ممنوع بوده و می‌تواند حوادث ناگواری به همراه داشته باشد. به همین دلیل، ضروری است به منظور برقراری انشعاب، با عوامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ و شماره تلفن ۱۲۱ هماهنگی لازم، انجام شود.
همچنین غرفه‌داران در صورت بروز هرگونه مشکل یا حادثه و یا وجود ابهام و نیاز به کمک در حوزه ایمنی، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۱ تماس بگیرند.
گفتنی است کلیه بدنه تجهیزات فلزی شامل بدنه کانکس، نرده‌ها و داربست‌ها، باید به‌صورت صحیح به یکدیگر وصل و اتصال زمین شوند.
علاوه‌بر این در هر قسمت از غرفه و جایگاه، از کلید محدودکننده و استاندارد و متناسب با مصرف و در محل مناسب که در دسترس عموم نباشد، استفاده شود.
همچنین برای پیشگیری از حوادث، به‌جای سیم‌های رشته‌ای از کابل مقطع مناسب و در تمام امور از لوازم برقی استاندارد استفاده شود و از برخورد لوله‌های آب با سیم و کابل برق جلوگیری شود.
بر اساس این اطلاعیه، برای پیشگیری از حریق، از وسایل گرمایشی در محل مناسب و با استفاده از کلید محدودکننده و کابل متناسب استفاده شود و هنگام استفاده از تجهیزات الکتریکی، از سالم بودن سیم رابط و دوشاخه و برق‌دار نبودن بدنه آن اطمینان حاصل شود.
همچنین از استفاده همزمان وسایل پرمصرف از یک انشعاب خودداری کرده و در صورت نیاز به استفاده از چند وسیله پرمصرف، برای افزایش قدرت از طریق نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تهران، اقدام شود.
شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ همچنین توصیه کرد، کاربران هرگز با دست مرطوب، به لوازم برقی دست نزنند، زیرا در صورت اتصالی لوازم، خطر برق‌گرفتگی به‌همراه خواهد داشت. همچنین از نصب هرگونه تبلیغات، پلاکارد و پوسترهای تبلیغاتی بر روی تجهیزات شبکه برق خودداری شود. کاربران به یاد داشته باشند تجاوز به حریم شبکه برق می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

همچنین بخوانید
منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا