انرژی

استان اردبیل ظرف دو سال آینده به شبکه ریلی سراسری متصل می‌شود

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ تاکنون استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و گیلان در شمال و شمال‌غرب کشور به شبکه ریلی سراسری متصل شده‌اند و در دو سال آینده استان اردبیل نیز به جمع آن‌ها می‌پیوندد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدباقر نوبخت در سفر به شهرستان کوثر و بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پایاب این سد از خواسته‌های مسؤولان منطقه و مردم است که با اختصاص این میزان اعتبار زمینه اشتغال اهالی شهرستان کوثر بیش از پیش فراهم خواهد شد.

نوبخت، وظیفه دولتمردان را در چهل‌سالگی انقلاب خدمت بی‌منت به مردم اعلام کرد و گفت: ما در شهرستان کوثر با کارگاه عظیم عمرانی روبه‌رو هستیم که قطعاً تکمیل این سد می‌تواند در درازمدت علاوه بر رونق اقتصادی در این منطقه اشتغال جوانان را نیز رقم بزند.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به این‌که از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایاب این سد اختصاص یافت، افزود: ما تعهد و تضمین می‌کنیم تا این اعتبار را در ردیف بودجه پروژه‌های عمرانی استان اردبیل قرار دهیم و به زودی این مبلغ تزریق خواهد شد.

در بازدید نوبخت از پروژه‌های عمرانی شهرستان کوثر، استاندار اردبیل نیز از توجه ویژه مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور به تکمیل راه‌آهن اردبیل قدردانی کرد و گفت: اقدامی که برنامه و بودجه کشور در اجرای ماده ۴۶ در استان اردبیل انجام دادند بی‌نظیر بود.

اکبر بهنام‌جو خاطرنشان کرد: ۷۵۰ میلیارد تومان با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل فاینانس داخلی به پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اختصاص یافته است که از طریق بانک ملی قسط اول آن در ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: پایاب سد گیوی با پیگیری مسؤولان استان و مدیران برنامه و بودجه به زودی تکمیل شده چراکه علی‌رغم محدودیت اعتباری و تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمنان، برنامه و بودجه کشور هیچ قصور و کوتاهی را در اختصاص اعتبار انجام نداد و ما خوشحالیم که امروز با اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان به این پروژه تحولی عظیم بر پایاب سد گیوی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین حق‌آبه قیزل‌اوزن و سد گیوی را مختص مردم منطقه اعلام کرد و گفت: ما حتی یک لیتر از آب این منطقه را به خارج از استان نخواهیم برد و مردم منطقه از این لحاظ اطمینان‌خاطر داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قصد داریم در چند سال آینده شبکه ریلی کشور را تکمیل و تمام استان‌ها را به این شبکه متصل کنیم.

محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: تاکنون استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و گیلان در شمال و شمال‌غرب کشور به این شبکه سراسری متصل شده‌اند و در دو سال آینده استان اردبیل نیز به جمع آن‌ها می‌پیوندد.

وی راه‌آهن اردبیل را از دشوارترین خطوط ریلی کشور اعلام کرد و گفت: پل‌ها و تونل‌های متعددی در مسیر ۱۷۵ کیلومتری راه‌آهن در حال اجراست و تاکنون بیش از ۵۰ درصد این پروژه تکمیل شده و با تزریق اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی، روند رو به رشد آن را شاهد خواهیم بود.

نوبخت خاطرنشان کرد: با تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه هموطنان با استفاده از واگن‌هایی که سرعت آن‌ها ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است می‌توانند سفر خود را به مرکز کشور به راحتی انجام داده و از شرایط مناسب و ایمن بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از همت استاندار اردبیل و نمایندگان استان در پیگیری برای جذب منابع فاینانس ۷۵۰ میلیارد تومانی برای این پروژه، گفت: برای راه‌آهن اردبیل یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مجموع سرمایه‌گذاری خواهد شد که امیدواریم با این سرمایه‌گذاری و پیوستن اردبیل به خط ریلی سراسری، انتظار اهالی بعد از سال‌ها به فرجام برسد.

معاون رئیس‌جمهور به نصب تابلوی روزشمار برای احداث راه‌آهن اردبیل – میانه در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: نصب این تابلو نشان از اعتماد به نفس مدیران استانی است تا در مهلت مقرر پروژه را به سرانجام رسانده، اهالی از حلاوت و شیرینی این طرح بهره‌مند شوند.

نوبخت افزود: پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه هیچ محدودیت بودجه‌ای ندارد و ما برای سال آینده نیز با احتساب فاینانس داخلی و اعتبارات دولتی ۴۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن پرداخت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به‌رغم ثابت ماندن اعتبارات عمرانی در کشور، برای راه‌آهن اردبیل – میانه ۵۰ تا ۸۰ درصد اعتبارات افزایش یافته و امیدواریم از بهترین شرایط با تلاش پیمانکاران خطوط ریلی در حال اجرا به سرانجام برسد.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا