ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید!

مایکروسافت برای چندمین بار از کاربران ویندوز خواسته است که به هیچ عنوان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ممکن است تعجب کنید که هنوز کاربران از مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر برای انجام کارهای موردنیاز خود استفاده می‌کنند اما جالب است بدانید که هنوز بسیاری از کاربران طرفدار استفاده از این مرورگر منسوخ شده و کم سرعت و قدیمی هستند.

این مرورگر که زمانی یکی از نخستین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین مرورگرهای اینترنتی در جهان به شمار می‌رفت، حالا به نظر می‌رسد که طی چند سال اخیر به شدت عملکردی رو به افول داشته و در رقابت با سایر مرورگرهای اینترنتی هم‌چون موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم کم آورده است؛ همین امر نیز موجب شده که در سال‌های اخیر کاربران رایانه و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز به سمت و سوی سایر مرورگرهای اینترنتی کوچ کرده و تمایل پیدا کنند.

همچنین بخوانید

کریس جکسون، به‌عنوان یکی از کارشناسان ارشد امنیت سایبری فعال در شرکت مایکروسافت به‌تازگی با انتشار پستی در بلاگ اختصاصی و رسمی سیستم عامل ویندوز مایکروسافت از تمامی کاربران در فضای مجازی درخواست کرده است که به هیچ عنوان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند.

وی در تشریح علت این توصیه خاطرنشان کرده است که مرورگر اینترنتی مذکور دیگر از قابلیت‌های امنیتی بالایی برخوردار نیست و نمی‌تواند از نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و هم‌چنین حملات فیشینگ و بدافزاری به رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی آن‌ها محافظت کند. به عبارتی دیگر، اینترنت اکسپلورر از امنیت سایبری قابل قبولی برخوردار نیست و کاربران به منظور حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی خود دیگر نباید از آن استفاده کنند.

وی به کاربران ویندوز توصیه کرده است که این مرورگر را از حالت پیش فرض خارج کرده و در صورت امکان آن را لغو نصب ( uninstall) کنند.

او هم‌چنین می‌گوید: با این‌که اندکی دیر شده است اما حالا زمان مناسبی برای آن دسته از کاربران وفاداری است که حتی بعد از عدم پشتیبانی مایکروسافت از آن، هم‌چنان تمایل دارند از اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر اینترنتی خود استفاده کنند که دیگر از آن استفاده نکنند.

بر اساس گزارش وب سایت mashable، مایکروسافت به‌عنوان شرکت توسعه دهنده اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۱۵ میلادی تصمیم گرفت که پشتیبانی و ارائه به‌روزرسانی از این محصول را متوقف کند و بدین ترتیب پایان عمر اینترنت اکسپلورر را به صورت رسمی اعلام کرد و مرورگر به‌روزرسانی شده و جدیدی را تحت عنوان مایکروسافت اج (Microsoft’s Edge) منتشر کرد و در دسترس کاربران و علاقمندان قرار داد که به عنوان جایگزین اینترنت اکسپلورر از آن استفاده کنند.

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری بارها به کاربران این مرورگر منسوخ و قدیمی هشدار داده و گفته بودند که بهتر است از مرورگرهای جدید و جایگزین دیگری که در دسترس آنها قرار دارد و از جمله بهترین و امن‌ترین آنها می‌توان به مایکروسافت اج، گوگل کروم، فایرفاکس و سافاری اشاره کرد، استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا