خودروصنعت، معدن، تجارت

کاهش ٧۵درصدى اسقاط خودرو در سال٩٧

رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده، از کاهش ٧۵درصدى اسقاط خودرو در سال ٩٧ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسین گودرزی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با گلایه از دولت در خصوص عدم رسیدگى به مسئله اسقاط خودرو اظهار کرد: مراکز اسقاط درگیر ٧٠هزار گواهى انباشت شده هستند اما دولت هیچ چاره جویى در این زمینه نمى کند.

وى ادامه داد: اگر خودروهاى موجود در گمرک ترخیص شوند این گواهى ها به جریان مى افتند اما دولت با وجود ممنوع کردن واردات، در بودجه ٩٨ نیز هیچ بودجه اى براى اسقاط خودرو در نظر نگرفته است.

گودرزى با تاکید بر این که دولت براى ایجاد هواى پاک و جلوگیرى از مصرف بیش از حد سوخت باید چاره اندیشى کند، افزود: دولت از همان ابتدا این کار را بر دوش واردکنندگان و مراکز اسقاط انداخت، البته تا زمانى که واردات آزاد بود این پروسه تا این حد دشوار نبود زیرا مراکز هم متناسب با واردات کار اسقاط را انجام مى دادند اما در حال حاضر اسقاط خودرو به شدت سخت و زمان بر شده است.

او از کاهش ٧۵درصدى اسقاط خودرو در سال جارى خبر داد و تصریح کرد: امسال با وجود تولیدات خودروسازان، کل اسقاطى ما در کل کشور به ١٠٠هزار خودرو رسید؛ درحالیکه سال هاى گذشته حدود ۴٠٠هزار خودرو در سال اسقاط مى کردیم.

رییس کارگروه اتحادیه بازیافت اسقاط خودرو‌های فرسوده همچنین درباره وعده وزیر صنعت درخصوص رسیدگى به خودروهاى اسقاطى گفت: در جلسه اى که با وزیر صنعت داشتیم، وزیر وعده داد که در دهه فجر کار ترخیص خودروهاى وارداتى دپو شده در گمرک را آغاز کند که اگر این کار انجام شود پرونده ٧٠هزار گواهى اسقاط به اجرا در مى آید.

او ادامه داد: تعداد اسقاط خودروها متناسب با ظرفیت خودروهاى وارداتى است و هر خودروى خارجى از یک تا هشت خودرو مى تواند اسقاط کند، یعنى خودروهایى که ٢۵٠٠ سى سى ظرفیت دارند باید ٨خودرو اسقاط کنند.

گودرزى همچنین درباره ٢۵هزار موتور سیکلتى که قرار بود در بهمن ماه به مراکز اسقاط تحویل داده شود، گفت: اسقاط موتور سیکلت نیز فعلا به تاخیر افتاده اما قرار است از اواخر اسفند ماه این کار انجام شود.

 

منبع
اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا