امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

گرانی گوشت ربطی به عشایر ندارد/خللی در عرضه نیست

رئیس سازمان امور عشایر اعلام کرد که هیچ اختلالی در عرضه دام زنده و گوشت قرمز از سوی عشایر به وجود نیامده است، بنابراین افزایش قیمت گوشت ارتباطی به عشایر ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طی ماه‌های گذشته افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار ادامه‌دار شده است و دلایل متعددی برای دلیل این گرانی از سوی مسؤولان مختلف مطرح می‌شود که از کمبود در تولید و عرضه این محصول پروتئینی تا قاچاق دام زنده را شامل می‌شود.
در پی برخی اظهارات مبنی بر این‌که یکی از دلایل کمبود گوشت قرمز در بازار تعلل عشایر در عرضه دام زنده‌شان است، به سراغ کرمعلی قندالی – رئیس سازمان امور عشایر کشور – رفتیم که این مسئله را از او جویا بشویم.

وی درباره این موضوع به ایسنا گفت: سهم عشایر از تولید گوشت قرمز کشور حدود ۲۵ درصد است و هیچ اختلالی در عرضه دام زنده و گوشت قرمز تولید شده توسط آن‌ها به بازار به وجود نیامده است که بخواهیم تقصیر را گردن آن‌ها بیندازیم، چراکه نه تنها تأخیر در عرضه دام زنده هیچ سودی برای آن‌ها ندارد بلکه عشایر نمی‌توانند دام‌های زنده خود را پس از پروار شدن نگه دارند و به بازار عرضه نکنند.

همچنین بخوانید

او با بیان این‌که همه عشایر دام‌های خود را به کشتارگاه‌ها می‌برند و اینگونه گوشت قرمز تولید شده توسط آن‌ها به بازار می‌رسد، افزود: اوج عرضه دام زنده عشایر به بازار حدود یک ماه بعد از عید است اما با این وجود در این بازه زمانی هیچ خللی در این زمینه از سوی عشایر به وجود نیامده و روند عرضه دام زنده از سوی آن‌ها به بازار به صورت طبیعی و معمول هر ساله اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان امور عشایر اعلام کرد که تا رسیدن زنده عشایر به کشتارگاه‌ها هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و عشایر عمدتاً خودشان این کار را انجام می‌دهند؛ بنابراین اگر دلالی در این زمینه وجود داشته باشد، پس از این مرحله خواهد بود و باید آن را از کشتارگاه تا بازار مصرف رصد کرد.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا