بورسبورس اوراق

جدیدترین شرایط فروش سهام کنتورسازی اعلام شد

شرکت بورس تهران جدیدترین شرایط خرید سهام شرکت کنتورسازی ایران را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  براساس اعلام مدیریت‌ عملیات بازار بورس اوراق ‌بهادار تهران، با توجه به مصوبه سازمان بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از جلسه معاملاتی، اشخاص حقیقی سهام‌دار شرکت کنتورسازی ایران می‌توانند برای فروش سهام خود مطابق شرایطی اقدام کنند.

 بر این اساس، سهام‌داران«آکنتور» پس از مراجعه به یکی از کارگزاری‌ها و ارائه دستورفروش وتکمیل تعهد‌‌نامه، می‌توانند نسبت به واگذاری سهام خود اقدام کنند. از سویی حداکثر تعداد سهمی که هر سهام‌دار می‌تواند واگذار کند،۱۵۰۰ سهم است و در صورتیکه منابع تامین شده از سوی خریداران کافی نباشد، خرید از کمترین‌سفارش شروع شده و بر اساس میزان عرضه فروش حداکثر سهم قابل خرید از افراد متناسب با میزان منایع تامین شده از سوی خریداران مشخص خواهد شد.

همچنین قیمت خرید هر سهم ۲۱ هزار و ۷۵ ریال (همان قیمت سابق) اعلام شده است. گفتنی است ارسال سفارش فروش از امروز (سه شنبه ۲۳ بهمن) ماه به مدت یک هفته و تا پایان روز معاملاتی سه‌شنبه ۳۰ بهمن ماه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نماد «آکنتور» حدود دوسال است که متوقف شده و به نظر می‌رسد با توجه به رسوایی‌ و تخلفات گسترده‌ای که در این شرکت اتفاق افتاده، به این زودی‌ها نیز این نماد بورسی مورد بازگشایی قرار نگیرد.

از طرفی برخی از سهام‌داران کنتورسازی هر سهم خود را بالای ۶ هزار تومان خریداری کرده‌‌اند، حال با توجه به اتفاقاتی که برای این سهم افتاده آن‌ها بعد از دوسال و یا حتی بیشتر باید با ضرر هنگفتی سهم خود را واگذار کنند، این در حالی است که طی دو سال گذشته سازمان بورس در نوبت‌های مختلف شرایطی را برای فروش سهام«آکنتور» فراهم کرده است. همچنین بایدگفت، افتضاحی‌که درقضیه‌کنتورسازی روی داد، یکی از بزرگترین رسوایی‌ها در تاریخ ۵۰ ساله بورس تهران است که شاید دیگر هیچگاه چنین تخلفی در چنین ابعاد گسترده‌ای روی ندهد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا