بورسبورس اوراق

افت محدود در روز کم رمق بازار

در روند معاملات امروز بورس تهران رخ داد:

بورس تهران امروز نیز به دلیل تعطیلات میان هفتگی با رمق کمتری نسبت به روزهای دیگر دنبال شد. در همین راستا عرضه سهام در گروه های خوردویی، بانکی و فلزات، شاخص را در مسیر افت محدود قرار داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاملات امروز بورس تهران همچنان تحت تاثیر تعطیلات میان هفتگی قرار داشت. این امر باعث شد تا بازار با توان محدودی نسبت به دیگر روزها همراه شود. نوسان محدود در قیمت ها باعث شد نماگر اصلی بازار با افت حدود ۵۰۰ واحدی در یک قدیمی کانال ۱۵۸ هزار واحد قرار بگیرد. در همین زمینه هدایت نقدینگی به سمت کوچکترهای بورسی باعث شد شاخص هم وزن با رشد ۴۵ واحدی همراه شود و در محدوده کانال ۲۹ هزار واحد پایدار بماند.

ارزش معاملات امروز تالار شیشه ای بالغ بر ۳۵۶ میلیارد تومان ثبت شد. حجم معاملات نیز یک میلیارد و ۲۴۴ میلیون سهم ثبت شد، تا این مولفه ها نسبت به روز کاری گذشته افت را تجربه کنند.

در جریان عرضه و تقاضای امروز سهامداران، معاملات دو گروه مهم بازار یعنی خودرو و بانک با تشدید عرضه ها مواجه شد. به نظر می رسد پس از انتشار خبر افزایش سرمایه این شرکت ها از محل تجدید ارزیابی ها، نمادهای این گروه ها این روزها از سطوح بالای قیمتی فاصله می گیرند.

 فلزات نیز امروز شاهد افت قیمتی در اکثر نمادها بودند. با توجه به اینکه کماکان قیمت جهانی فلزات مهم در سطوح مطلوبی قرار دارد، به زعم کارشناسان عرضه های سنگین عمدتا ناشی از استراتژی شناسایی سود بوده است.

سیمانی ها امروز در کانون توجه سهامداران قرار داشت، به گونه ای که بیشتر نمادهای این گروه تحت تاثیر تقاضای بالای سهامداران با صف خرید به کار خود پایان داد. این موضوع نیز در روزهای گذشته دیده شده بود. به نظر می رسد بار دیگر موضوع نوسان قیمتی برای صنعت خاکستری، این گروه را مورد توجه سهامداران کرده است.

امروز بیشترین تاثیر را بر شاخص کل “کگل” داشت. معدنی و صنعتی گل گهر امروز با رشد قیمتی مانع از افت بیشتر شاخص کل شد.

بار دیگر امروز بانک ها برترین گروه بورسی شناخته شدند. ارزش معاملات این گروه در روز سه شنبه حدود ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ثبت شد. شیمیایی ها دومین گروه برتر بازار بودند که ارزش معاملات آن ها نیز ۳۹ میلیارد تومان ثبت شد.

حقوقی ها امروز بازیگردان های اصلی معاملات بودند. به این ترتیب تغییر مالکیت روزانه بورس ۱۲ میلیارد تومان و از دست به دست شدن سهام از سوی حقیقی به حقوقی صورت گرفت. بازیگران بزرگ بورسی امروز مقدار قابل توجهی از صفوف عرضه “وتجارت” را جمع آوری کردند تا ارزش خرید این گروه به بیش از ۱۰ میلیارد تومان برسد. در آن سو حقیقی ها بیشترین تقاضا را در نماد “کطبس” داشتند. ارزش تقاضای حقیقی ها در این گروه به بیش از۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا