صوتگردشگری

سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی در گردشگری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اکنون ۱۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب یک هزار و ۹۸۶ پروژه بخش گردشگری در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علی اصغر مونسان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: آینده حوزه گردشگری امیدبخش است و انجام سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی نوید بسیار روشنی را از آینده این حوزه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه رخدادهای بسیار خوبی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رقم زده شده است، اظهارداشت: قبل از انقلاب سه اثر به ثبت جهانی رسیده بود اما امروز ۲۳ اثر کشور در یونسکو ثبت جهانی شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اعلام این مطلب که قبل از انقلاب تنها ۲۶۰ هتل در کشور وجود داشت اما هم اکنون افزون بر یک هزار و ۴۰۰ هتل در کشور وجود دارد، ادامه داد: تعداد موزه ها نیز قبل از انقلاب انگشت شمار بود اما امروز ۶۶۶ موزه در کشور وجود دارد.

همچنین بخوانید

وی با بیان این خبر که تعداد گردشگران از ۴۵۰ هزار نفر در قبل از انقلاب به شش میلیون نفر در زمان حاضر رسیده است، گفت: تحقق این مهم نشان می دهد که در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانند سایر بخش ها رخدادهای خوبی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

مونسان با تاکید بر اینکه انتظار می رود روند شکوفایی صنعت گردشگری در کشور که دارای ظرفیت های بسیار بالایی است همچنان ادامه داشته باشد، افزود: حوزه گردشگری به عنوان یک اقتصاد نوظهور در کشور نقش آفرین خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه حوزه گردشگری در کنار صنعت نفت از منابع درآمدی کشور خواهد شد، اظهارداشت: روند سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران در این عرصه روبه رشد بوده بنابراین امید است حوزه گردشگری صنعتی پرسود و درآمدزا باشد.

معاون رئیس جمهوری آینده روشنی را برای هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متصور شد و ادامه داد: تعداد هتل ها نسبت به ظرفیت بالای کشور باید بیشتر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری تحریم نشدنی است ظرفیت گردشگری داخلی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه گذاری می کنند که نشان از درآمدزایی این صنعت دارد.

مونسان ضمن اشاره به اینکه هر ساله راهپیمایی ۲۲ بهمن نمادی بزرگ از اتحاد مردم ایران است، افزود: در شرایطی که دشمنان به تحریم ها و فشار بیرونی امید دارند مردم باید با حضور پرشور یکپارچگی و اتحاد خود را در دفاع از ارزش ها و کشور به نمایش بگذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه گرچه شرایط اقتصادی دشوار است اما این مسئله دلیلی برای از دست دادن یکپارچگی مردم نیست، اظهارداشت: ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته شرایط بسیار سختی را با سربلندی سپری و به طور حتم از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور خواهند کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا