اقتصاد کلان

یکشنبه آینده،نشستFATF در پاریس/ از ایران دعوت نشد

نشست دوره‌ای FATF روز یکشنبه آینده۲۸بهمن برگزار می‌شود و در آن وضعیت پیوستن ایران به بحث گذارده می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،قرار است در این جلسه در پاریس نسبت به تعیین تکلیف تعلیق ایران از لیست سیاه تصمیم‌گیری شود.

این در حالی است که عضویت در کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی( پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) در کش وقوس تصمیم مجلس،شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مانده و از مجموع لوایح چهارگانه ای که برای پیوستن به FATF لازم است فقط ۲قانون “اصلاح قانون مبارزه با پولشویی” و “اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم” تصویب شده است.

همچنین بخوانید

قرار بود مجمع تشخیص مصلحت در تاریخ ۶ بهمن عضویت ایران را بررسی کند،اما جلسه بدون نتیجه ماند و به جلسه دوهفته بعد موکول شد که بدلیل برخورد با تعطیلات، احتمالا در جلسه شنبه ۲۷ بهمن بررسی خواهد شد؛ یعنی تنها یک روز قبل از اجلاس پاریس.
گفته می شود حتی اگر پالرمو نیز در جلسه ۲۷بهمن تصویب شود،CFT که همچنان در مجلس تحت بررسی است، دست کم تا مدتها به طول خواهد انجامید. بخصوص که لایحه بودجه سال آینده در دستور کار مجلس قرار دارد و عملا فرصت برای بررسی CFT کاملا محدود است.

تلاشهای مخالفان اف ای تی اف در مجمع تشخیص و فشارها و تلاشهای بیرونی برای عدم تصویب آن و نیز برگزاری جلسات مجمع تشخیص پشت درهای بسته ،بر ابهامات تصمیم گیری افزوده است.

خبرهای رسیده به خبرآنلاین حکایت از آن دارد که از ایران برای شرکت در جلسه دوره ای اف ای تی اف در پاریس دعوت نشده و اصطلاحا مذاکره FACE TO FACE با ایران انجام نخواهد شد و تصمیمات بدون حضور هیچ نماینده ای از کشورمان اتخاذ می گرددد.

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا