انرژی

طرح‌های دانش‌بنیان برای ارتقای توانمندی صنعت برق حمایت می‌شوند

در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک، طرح‌های دانش‌بنیانی که برای رفع نیازها و ارتقای توانمندی صنعت برق کمک کنند، حمایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید لطیفی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در این خصوص اظهار کرد: میان پژوهشگاه نیرو به عنوان متولی مدیریت پژوهش و فناوری در صنعت برق کشور و این ستاد تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده تا از طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت برای رفع نیازها و ارتقای توانمندی صنعت برق حمایت شوند.

لطیفی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا بر اساس اولویت‌های مشخص شده، طرح‌های دانش‌بنیانی که به رفع نیازها و ارتقای توانمندی بخش‌های مختلف درگیر در این صنعت کمک کنند، پس از ارزیابی و تأیید فنی، از سوی این پژوهشگاه و با همکاری این ستاد حمایت شوند.

همچنین بخوانید

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که با ادغام ستادهای توسعه فناوری‌های فوتونیک و لیزر و مواد و ساخت پیشرفته در آبان‌ماه امسال، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی با حوزه تحت تصدی گسترده، آغاز به کار کرد، گفت: این ستاد در نظر دارد با استفاده از برنامه‌ریزی دقیق و حمایت از توسعه فناوری‌های راهبردی، در راستای رفع نیازهای صنایع کشور گام بردارد. در همین راستا، پروژه‌های دانش‌بنیانی که نیازهای صنعت برق کشور را رفع کنند، از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و پژوهشگاه نیرو حمایت می‌شوند.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا