بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

شارژ کارت‌‌های حمل و نقل عمومی آرژانتین با استفاده از بیت‌کوین

براساس گزارشی که هشتم فوریه توسط بخش اخبار اسپانیایی سایت خبری کوین‌تلگراف (Cointelegraph) منتشر شده است، از این پس می‌توان کارت‌‌های حمل و نقل عمومی آرژانتین (State Public Transport Card SUBE) را با استفاده از ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین شارژ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،آلتو ویاژ (Alto Viaje)، پلتفرمی که به کارت‌های حمل و نقل عمومی آرژانتین پول تزریق می‌کند، با استارت‌آپ بیتکس (Bitex) که ارائه دهنده‌ی خدمات مالی مبتنی بر فناوری بلاکچین است، دست همکاری داده و نتیجه این مشارکت نیز قابلیت کنونی تزریق ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین به کارت‌های حمل و نقل عمومی آرژانتین از طریق وب‌سایت آلتو ویاژ است.

منوئل بیودرایت (Manuel Beaudroit)، مدیر ارشد بازاریابی بیتکس، طی گفت‌وگویی که با سایت خبری کوین‌تلگراف داشت اذعان کرد، کارت‌های حمل و نقل عمومی SUBE به منظور سفر با قطار، اتوبوس و مترو، توسط بالغ بر هفت میلیون نفر از جمعیت آرژانتین و در بیش از ۳۷ نقطه این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی افزود، آلتو ویاژ با شرکت‌های بزرگی هم‌چون پی‌پال و سیستم پرداخت دیجیتال آرژانتین، رَپیپِیگو (Rapipago) نیز همکاری داشته است.

بیودرایت، با توضیح بیشتر در مورد این نوآوری، روی اهمیت ارز‌های رمزنگاری‌شده تاکید کرده و خاطر نشان کرد، هدف از چنین مشارکتی، ارائه‌ی دسترسی گسترده‌تر کاربران به «چنین فناوری‌های انقلابی بوده است.»

ارائه دهنده‌ی اصلی فراپرده این فناوری، خدمات ملی آرژانتین (Nacion Servicios S.A) بوده است که به بانک ملی آرژانتین (Banco de la Nación Argentina) وابسته است.

خبر‌های پیشین سایت خبری کوین‌تلگراف نیز حاکی از همکاری شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات حمل ‌و نقل عمومی بریتانیا با عنوان گو اِهد گروپ (Go-Ahead Group Plc) با استارت‌آپ مبتنی بر فناوری بلاکچین دی‌ای‌وی‌یو  (DOVU) است که با هدف ارائه سیستم پاداش‌های توکن‌سازی شده به کاربران خط آهن صورت گرفته است. در پی این توافق دی‌ای‌وی‌یو پلتفرمی را را‌ه‌اندازی خواهد کرد که با استفاده از توکن بومی مبتنی بر بلاکچین اتریوم (ERC-20 ) دی‌اووی (DOV)، به مشتریان بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعات مسافرت‌های‌شان پاداش می‌دهد.

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا