بین الملل

پیش‌بینی اوپک از تقاضای نفت کاهش یافت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش‌هایی جداگانه پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت را کاهش دادند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، اوپک در گزارش خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹، تقاضا برای نفت خام این گروه به ۳۰.۵۹ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت، که ۲۴۰هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی قبلی این سازمان، کمتر است.

این به معنای این است که بازارهای جهانی نفت در سال ۲۰۱۹، درصورتی که اوپک با سطح تولید ماه ژانویه خود ادامه دهد، با ۲۰۰هزار بشکه در روز نفت مازاد روبرو خواهند شد.

اوپک همچنین پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ با ۱.۲۴ میلیون بشکه رشد همراه باشد، که این ۵۰هزار بشکه نسبت به پیش‌بینی قبلی کمتر است. در این گزارش پیش‌بینی شده است که تولیدکنندگان غیر اوپکی تولید خود را ۲.۱۸ میلیون بشکه در روز افزایش دهند که ۸۰هزار بشکه در روز بیش از پیش‌بینی‌های قبلی است.

اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، در ماه ژانویه تولید این گروه تقریبا ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است و به ۳۰.۸۱ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم در گزارشی، پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ را ۱.۴۹ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که ۵۰هزار بشکه در روز از پیش‌بینی قبلی این اداره کمتر است.

همچنین این اداره پیش‌بینی رشد تقاضای نفت سال ۲۰۲۰ را هم ۵۰هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۱.۴۸ میلیون بشکه در روز رساند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا