صنعتصنعت، معدن، تجارت

امضای تفاهم‌نامه سازمان مدیریت صنعتی با دو مرکز فرهنگی و علمی

سازمان مدیریت صنعتی، موسسه فرهنگی اکو و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران تفاهم نامه همکاری سه جانبه امضا کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی، موسسه فرهنگی اکو و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، با هدف تسهیل و تقویت تعاملات منطقه‌ای در حوزه توسعه فرهنگ صنعتی و فناوری با توجه به نقش آن در رشد اقتصادی و صنعتی کشورهای منطقه اکو امضا شد.
بنا به این گزارش ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جلسه امضای این تفاهم نامه سه جانبه اظهار کرد: در خصوص موضوع این تفاهم نامه که همکاری در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و برگزاری مشترک همایش‌های بین‌المللی و ارائه راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی است، شورای فرهنگ صنعت و تکنولوژی را در سازمان مدیریت صنعتی ایجاد کرده ایم و آماده برگزاری مشترک سمینار فرهنگ، علم و نوآوری هستیم.
وی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در حوزه های صنعت و فناوری خاطرنشان کرد: در صنعت و فناوری به طور معمول از موضوعات فرهنگی غفلت می‌شود در حالیکه باید ذهن افراد را به گونه ای پرورش داد که این موضوعات نقش پررنگی در صنعت و فناوری داشته باشند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص فرهنگی سازمانی یادآور شد: فرهنگ سازمانی هم اکتسابی است و هم در ماهیت و ذات سازمان درذهن افراد موسس شکل می گیرد که در ادامه حیات سازمان منجر به یک وابستگی به مسیر می‌شود.
وی ضمن توضیح تجربیات، توانمندی ها و امکانات سازمان مدیریت صنعتی در خصوص جلسات خانه مدیران، کنفرانس توسعه منابع انسانی و اعطای جایزه تعالی منابع انسانی، رتبه بندی شرکت‌های برتر و همچنین جایزه ملی تعالی سازمانی، آمادگی این سازمان را برای طراحی الگو و اجرای نشان عالی اکو در دو سطح فردی و سازمانی اعلام کرد.
در این جلسه محمد مهدی مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به برگزاری شورای عالی سیاستگذاری علم و فرهنگ توسط این موسسه اظهار کرد: این جلسات پیرامون همکارهای علمی و فرهنگی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ادبی، معرفی و تقدیر از شخصیت‌های برجسته منطقه، اجرای پروژه های تحقیقاتی، با حضور سفرا و مقامات دیپلماتیک از کشورهای عضو و دیگر کشورها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به زمینه‌های همکاری سه جانبه گفت: علاقمندیم در خصوص برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مشترک با موضوع فرهنگ، علم و نوآوری؛ همکاری خود را آغاز کردیم و از پیشنهاد سازمان مدیریت صنعتی برای برگزاری مشترک سمینار در این خصوص استقبال می‌کنیم.
در این جلسه همچنین علی اکبر موسوی موحدی رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تاکید بر لزوم عملیاتی شدن موضوعات تفاهم نامه همکاری، پیشنهاد کرد نمایندگان علمی، فرهنگی و صنعتی کشورهای عضو اکو در کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک، حضور داشته باشند.
وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه، کار برای تعیین شاخص های علمی و فرهنگی میان سه طرف آغاز و الگوهای تعالی در حوزه فرهنگ و علم طراحی و اجرا شود.
خاطر نشان می‌شود آگاه سازی عموم جامعه نسبت به اهمیت فرهنگ صنعتی و فناوری؛ وهدفمند کردن فعالیت سازمان‌های تاثیر گذار و همچنین تدوین و ترویج شاخص‌های فرهنگ صنعتی و فناوری؛ از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری سه جانبه هستند.
افزون بر این، تشکیل شورای سیاستگذاری و کمیته های علمی و اجرایی ؛ برگزاری هم اندیشی و نشست‌های تخصصی؛ تشکیل شورای فرهنگ صنعتی و فناوری با مشارکت تشکل ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی؛ از زمینه های همکاری این تفاهم‌نامه سه جانبه به شمار می‌آیند.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا