انرژی

اتصال به شبکه نیروگاه هفت مگاوات خورشیدی کرمانشاه اجرایی شد

تاییدیه طرح اتصال به شبکه نیروگاه ۷ مگاوات خورشیدی کرمانشاه با همکاری بین واحدی، بین سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از طرف شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، انجام مطالعات اتصال به شبکه نیروگاه ۷ مگاوات خورشیدی کرمانشاه که طی قرارداد همکاری بین واحدی، بین سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه آغاز شده بود، با اخذ تاییدیه طرح اتصال به شبکه و تأیید مطالعات مربوط به آن از طرف مدیریت شرکت برق منطقه‌ای غرب کشور، به پایان رسید.

مطالعات این طرح به همت گروه پژوهشی تولید برق تجدیدپذیر سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر و با مساعدت‌های مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام شد و با اخذ مجوز اتصال به شبکه نیروگاه، قرارداد فروش تضمینی برق (PPA) امکان عقد قرارداد با ساتبا فراهم شد.

همچنین بخوانید

همچنین اتصال به شبکه یکی از بخش‌های مهم نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ نیازمند اخذ مجوزهای لازم است و جهت اخذ این مجوزها باید مطالعات و شبیه‌سازی‌های گوناگونی از طریق نرم‌افزارهای مورد تأیید شرکت‌های برق منطقه‌ای، جهت اتصال نیروگاه خورشیدی به شبکه سراسری برق صورت گیرد. پروانه ساخت نیروگاه و مجوزهای مربوط به زمین و محیط زیست قبلاً اخذ شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، ایران با داشتن حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال جزو بهترین کشورهای دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی در جهان است و با توجه به موقعیت جغرافیای ایران و پراکندگی روستایی در کشور، استفاده از انرژی خورشیدی یکی از مهمترین عواملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از انرژی خورشیدی یکی از بهترین راه‌های برق‌رسانی و تولید انرژی در مقایسه با دیگر مدل‌های انتقال انرژی به روستاها و نقاط دور افتاده در کشور از نظر هزینه، حمل‌ونقل، نگهداری و عوامل مشابه است. در بسیاری از قسمت‌های ایران انرژی تابشی خورشید بسیار بالاتر از این میانگین بین‌المللی است. استان کرمانشاه به دلیل میانگین نسبی دمای هوای پایین و انرژی تابشی بالای خورشید، یکی از بهترین شهرهای ایران جهت احداث نیروگاه خورشیدی است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا