بورسبورس اوراق

لغو پذیرش «قشرین» در بورس تهران/ افزایش سرمایه برای خروج ازشمولیت ماده۱۴۱ به موقع انجام نشد

مدیر پذیرش اوراق بهادار بورس تهران طی نامه ای از لغو پذیرش شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان (سهامی‌عام) در تالار حافظ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل درگاهی ‌مدیر پذیرش اوراق بهادار بورس تهران در پاسخ به نامه‌ طوبی دهقانی مدیر امور ناشران شرکت بورس تهران در رابطه با بررسی وضعیت تداوم پذیرش شرکت صنعتی و معدنی کشاورزی شیرین خراسان اعلام کرد: نماد معاملاتی«قشرین» لغو پذیرش شده است.

 در نامه مدیر پذیرش اوراق بهادار بورس تهران آمده است: «گزارش بورس در خصوص آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان (سهامی‌عام) به استماع اعضای هیئت پذیرش رسید با عنایت به استمرار شمولیت شرکت ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت وعدم انجام مراحل افزایش سرمایه برای خروج از این وضعیت در مهلت دوازده ماهه در نظر گرفته شده، طبق تبصره ۱ ماده ۴۱ دستور العمل پذیرش در جلسه مورخ ۳۰/۱۰/ ۱۳۹۶،هیئت پذیرش بر اساس مفاد ماده یاد شده با لغو پذیرش آن شرکت موافقت کرد.»

همچنین بخوانید

این در حالیست که هیئت مدیره «قشرین» در تاریخ ۲۴ دی ماه امسال پیشنهاد افزایش۸۹۳۲ درصدی سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را اعلام کرده بود.

شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان قصد داشت با توجه به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه خود را از مبلغ ۵میلیارد تومان به مبلغ ۴۵۶ میلیارد تومان ازمحل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزاش دهد.

این امر به منظور اصلاح ساختار مالی وخروج از شمولیت ماده۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت بود، اما در عین حال شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان افزایش سرمایه را منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار کرده بود، که حال با این تصمیم بورس تهران، «قشرین» باید از تالار حافظ خداحافظی کند.

 از سویی نماد «قشرین» ازتاریخ ۲۸ آبان ماه امسال متوقف شده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا