بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

جی پی مورگان چیس اولین بانک آمریکایی است که ارز رمزنگاری‌شده ارائه می‌دهد

جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس که در سال ۲۰۱۷ بیت‌کوین را یک کلاهبرداری بیش نمی‌دانست و گفته بود کسانی که ارز متولدشده از ناکجاآباد را خریداری می‌کنند افراد چندان باهوشی نیستند، در سال ۲۰۱۸ کمی از موضعش پایین آمد ولی به طور کلی چندان موافق کلیت موضوع ارزهای رمزنگاری‌شده نبود و در همان سال هم اعلام کرده بود که ارزهای رمزنگاری‌شده عامل خطر برای جی پی مورگان چیس به حساب می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اما حالا جی پی مورگان چیس به اولین بانکی تبدیل شد که ارز رمزنگاری‌شده مختص خودش را ارائه می‌دهد. این ارز با نام JPM Coin برای کل کسب‌وکار پرداختی این بانک که روزانه ۶ هزار میلیارد دلار در سراسر دنیا پول جابجا می‌کند، در نظر گرفته شده است.

دو دلیل برای این کار بانک جی‌ پی‌ مورگان وجود دارد. اولین دلیل مربوط به استراتژی این کسب‌وکار است. اگر این بانک ارزهای رمزنگاری‌شده را عمل خطری برای خودش می‌بیند، بنابراین بهتر است داخل این عامل باشد تا بیرون آن و ببیند که کسی کسب‌وکارش را از بین می‌برد.

دلیل دوم رقابت است. پرداخت‌های برون مرزی شامل جابجایی مبالغ سنگینی میان بانک‌ها است که به‌عنوان بخشی از رقابت پیچیده تراکنش‌های بین‌المللی شناخته می‌شود. این جابجایی‌ها به‌طور سنتی به صورت انتقال وجه صورت می‌گیرد که تکمیل این فرایند یک روز کاری طول می‌کشد.

اما بانکداری جهان به سمت بلاکچین در حرکت است و می‌توان از ارزهای رمزنگاری‌شده هم به جای انتقال وجه، برای انجام تراکنش‌های آنی استفاده کرد و با این کار پردازنده از یک مزیت رقابتی برخوردار می‌شود. انتظار می‌رود که استفاده آزمایشی از کوین جی‌ پی‌ مورگان چیس طی چند ماه آینده آغاز شود.

 

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا