ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران به دلیل ارتباط با پرونده مناقصه ایرانسل بازداشت شد

پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرد یوسف سالوجی به دلیل اتهام فساد مالی در ارتباط با پرونده مناقصه ایرانسل بازداشت شده است. در این مناقصه شرکت مخابراتی ام تی ان برنده شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یوسف سالوجی که آن را به عنوان سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران می‌شناسیم، به دلیل اتهام فساد مالی در پرونده مناقصه ایرانسل بازداشت شد. بر اساس اعلام پلیس آفریقای جنوبی، یوسف سالوجی به دلیل اینکه مانع پیروزی شرکت مخابراتی ترک سل در مناقصه ایرانسل شد و به ازای آن حدود ۱۰۰ هزار دلار رشوه دریافت کرده بود، بازداشت شد. البته مدتی قبل شرکت مخابراتی ترک سل در دادگاهی در واشنگتن علیه شرکت ام تی ان به دلیل پرداخت رشوه شکایت کرده بود.

 

همچنین بخوانید

تخلف در مناقصه ایرانسل

پلیس آفریقای جنوبی در این خصوص اعلام کرد شرکت ام تی ان ایران در حالی به عنوان برنده مناقصه اعلام شده که قبل از آن شرکت مخابراتی ترک سل این مناقصه را برنده شده بود. گفتنی است با برنده این مناقصه قراردادی ۱۵ ساله و به ارزش ۳۲ میلیارد دلار در ایران بسته شد. پس از اینکه خبر بازداشت یوسف سالوجی رسانه‌ای شد، ارزش سهام ام تی ان به میزان چشمگیری سقوط کرد. البته تاکنون شرکت ام تی ان به خبر بازداشت بازداشت سالوجی واکنشی نشان نداده است. گفتنی است این مناقصه که شرکت مخابراتی ام تی ان برنده شد، به اپراتور خصوصی ایرانسل ایران مربوط است.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا