بورسبورس اوراق

«مرقام» کامیاب در برگزاری مزایده/ «کفرا» خبر از افتتاح فاز اول پروژه جمبزه داد

طی روز جاری و همزمان با نوسان شاخص بورس، ۹ نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شدند.

 

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز طی نوسانی تقریبا ۷۰۰ واحدی، در حالی که در ابتدای معاملات رشد ۵۲۰ واحدی را تجربه کرده بود، رفته رفته با افت مواجه شد و در نهایت به کاهشی ۱۹۶ واحدی بسنده کرد. بیشترین تاثیر را بر این عقبگرد نمادهای «کگل» و «کچاد» داشتند. طی این روز و همزمان با نوسان شاخص بورس، ۹ نماد متوقف و پنج نماد بازگشایی شدند. در روز جاری نماد معاملاتی صنعتی جام دارو (فجام) و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) به دلیل لزوم برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و «ثعتما» به دلیل نوسان بیش از ۶۰ درصد قیمت متوقف شدند. البته این تمام توقف‌های با اهمیت طی روز جاری نبود. در این روز شش نماد نیز به دلیل شفاف سازی متوقف شدند که از این میان توقف «شکلر» و «مرقام» به دلیل اطلاع رسانی در خصوص مزایده فروش ملک و توقف «کفرا» و «کتوکا» به دلیل اعلام زمان افتتاح طرح‌های توسعه این دو شرکت و جزئیات عملیات ساختشان بود.

«شکلر» ناکام در برگزاری مزایده: نماد معاملاتی شرکت نیروکلر «شکلر» به دلیل لزوم ارائه اطلاعات در خصوص فروش املاک مازاد از طریق مزایده، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که در خصوص برگزاری مزایده فروش املاک مازاد مذکور، به دلیل عدم دریافت هیچگونه پیشنهاد خرید برگزار نشده است.

«مرقام» ملک فروخت: نماد معاملاتی شرکت ایران‌ارقام‌ (مرقام) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش یک باب واحد مسکونی واقع در استان یزد، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که یک باب واحد مسکونی واقع در استان یزد ار پس از ارائه اسناد مزایده  دریافت پیشنهاد قیمت، به فروش رسانده است. این شفاف سازی پس از آن صورت می‌گیرد که «مرقام» طی برگزاری مزایده‌ای در تاریخ ششم بهمن ماه توانست ملک یاد شده را به مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان به فروش برساند. بنا بر آنچه که شرکت عنوان کرده است، برای مزایده فروش ملک یاد شده ۱۸۳ میلیون تومان ضمانت در یافت کرده است. گفتنی است ارزش دفتری دارایی مذبور در دفاتر شرکت ۱۳۳ میلیون تومان ذکر شده است.

«کفرا» و بهره برداری از یک پروژه: دیگر نمادمتوقف شده طی روز جاری متعلق به نماد «کفرا» بود. بر این اساس نماد معاملاتی شرکت شرکت فرآورده های نسوز ایران (کفرا) امروز متوقف شد تا در خصوص بهره برداری از فاز اول پروژه جمبزه (فرآوری مواد اولیه) به ارائه اطلاعات بپردازد. بنا بر آنچه که شرکت اعلام کرده است پوروژه یاد شده به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز در تولید آجرهای منیزیتی و آلومینی  و در فاز اول باظرفیت ۱۵ هزار تن در سال به بهره برداری رسیده است. بنا بر اعلام شرکت بهره برداری از این طرح موجب کاهش هزینه تامین و آماده سازی مواد اولیه و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده محصولات ، موجب تسریع در فرایند ارسال مواد اولیه مورد نیاز واحد اصلی و در نتیجه چابکی تولید در سفارشات و همچنین آماده سازی مواد اولیه لازم برای فاز دو و سه پروژه مذکور خواهد شد . گفتنی است، که ساخت ان از ۳۱ اردیبهشت ۹۲ آغاز شده پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه برای شرکت داشته و به منظور تامین مواد مورد نیاز واحد اصلی ساخته شده است.

«کتوکا» متوقف شد: شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) اعلام کرده است که پروژه تولید جرم های نسوز در منطقه ویژه اقتصادی هرمزگان با ظرفیت ده هزار تن در سال، در روز اول فروردین ماه سال آتی افتتاح خواهد کرد. بر این اساس برای سال ۱۳۹۸ در صورت وجود سفارش ، مقدار چهار هزار تن تولید پیش بینی کرده است که بنابر گزارش توجیهی طرح افزایش سرمایه، عملیات تکمیل طرح تا رسیدن به ظرفیت ۱۰ هزار تن تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. این شرکت اعلام کرده که طرح یاد شده طی دو سال و با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا