صنعت، معدن، تجارتصوت

تامین ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن پرتقال شب عید

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: برای شب عید ۳۷ هزار و ۶۰۰ تن پرتقال از باغداران در کشور خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی برابری در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این میزان پرتقال ۲۸ هزار تن مربوط به تامسون شمال و ۹ هزار و ۶۰۰ تن متعلق به والنسیای جنوب ایران است.

وی همچنین اظهارداشت: برای شب عید از مجموع ۲۸ هزار تن پرتقال تامسون شمال تاکنون ۱۵ هزار تن به مراکز استان ها حمل و بقیه نیز در حال بارگیری است.

همچنین بخوانید

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: علاوه بر این ۹ هزار و ۶۰۰ تن پرتقال والنسیای جنوب که از باغداران استان های کرمان (جیرفت)، فارس و هرمزگان خریداری شده به مقصد ۱۰ تا ۱۲ استان مورد مصرف این نوع پرتقال بارگیری وحمل خواهد شد.

وی در ادامه از حمل ۲۳ هزار و ۷۶۰ تن سیب درختی جهت تامین بازار شب عید به ۳۲ استان کشور خبرداد و افزود: این مقدار میوه از استان های اصفهان، فارس، تهران (دماوند)، آذربایجان شرقی و غربی خریداری شده است.

برابری اظهارداشت: جدا از این شش هزار تن سیب درختی به عنوان ذخیره احتیاطی در استان های تهران، فارس و اصفهان ذخیره سازی و در صورت نیاز به بازار مصرف عرضه می شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا