راه و ساختمانصوت

بلیت های چارتری قیمت ها را افزایش نمی دهد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ارائه بلیت های هواپیما به صورت چارتری باعث افزایش قیمت ها نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا جعفرزاده در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری طی دو سال گذشته کاهش پروازهای چارتری بوده به طوری که هم اکنون فروش بلیت هواپیما ۸۰ درصد سیستمی و ۲۰ درصد چارتری است.

وی ضمن اشاره به توصیه وزیر راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر کاهش پروازهای چارتری تا یکم بهمن ماه امسال اظهارداشت: در گذشته زمان خرید بلیت هواپیما به صورت حضوری و یا اینترنتی بود بلیت ها چارتر ارائه می شد که غیر قابل استراد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بخشنامه ای از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در یازدهم بهمن ماه امسال به شرکت های هواپیمایی مبنی بر فروش بلیت به صورت سیستمی ابلاغ شده است.

وی افزود: هنگام ارائه پرواز چارتری از سوی شرکت های هواپیمایی باید به مسافر اختیار استفاده از پرواز چارتری در قالب یک بسته سفر داده شود.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه اجرای چنین طرحی منجر به حذف واسطه ها می شود، گفت: علاوه بر این در شرایط اوج درخواست برای سفر با هواپیما قیمت ها افسار گسیخته نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بر روند فروش بلیت به صورت سیستمی نظارت صورت می گیرد، اظهارداشت: طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی شرکت ها باید بلیت های هواپیمایی را در تمامی مسیرها بجز مسیرهای گردشگری به صورت سیستمی ارائه دهند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا