امور زیربناییراه و ساختمان

افتتاح ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری با حضور رئیس جمهور/ صنعت دریایی ایران قابل تهدید و توقف نیست/ پاسخ کوبنده برایان هوک را در مجامع بین‌المللی دادیم

معاون وزیر را ه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت دریایی کشورمان قابل تهدید و توقف نیست، گفت: امروز با حضور رئیس جمهوری در بندرعباس ۱۶۰۰ میلیارد تومان پروژه بندری به افتتاح می‌رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با تاکید بر اینکه صنعت دریایی قابل تهدید و توقف نیست گفت: به رغم تمام فشارها و تهدیدهای دشمن افتخار داریم که ۲۴۰ میلیون تن بار در بنادر کشورمان تخلیه و بارگیری شده است این در شرایطی است که دشمن اقدامات گسترده‌ای علیه حمل  ونقل دریایی انجام داده است.

وی افزود: دو ماه پس از اعمال تحریم‌های آمریکا برایان هوک یک بیانیه سراسر مغلطه و دروغ درباره استانداردهای ناوگان حمل و نقل دریایی کشورمان منتشر کرد که پاسخ فنی کوبنده وی را در جلسه آی.ام.او (سازمان بین المللی دریانوردی) دادیم مبنی بر اینکه ناوگان دریایی ایران بالاترین استانداردها را برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پاسخ صریح و قاطعی به استکبار آمریکا در فعالیت‌های دریایی ایران داده شد گفت: این یک دستاورد مهم برای جامعه دریایی کشورمان محسوب می‌شود.

راستاد ادامه داد: دبیر سازمان بین‌المللی دریانوردی هم در اولین سفر خود به ایران آمد و یکی از مهمترین صحبت‌های وی درباره جمهوری اسلامی ایران این بوده که ایران از موثرترین اعضای سازمان دریانوردی جهانی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این صلابت کشور در حوزه دریایی را مدیون جامعه دریانوردی هستیم. طبیعی است که  در این شرایط احتیاج داریم فعالیت‌های مرتبط با حداکثر سهولت و کیفیت ارائه شود.

راستاد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بهره‌وری خدمات دریایی و بندری کشور را ارتقا دهیم اظهار داشت: امروز فرصت طلایی برای استفاده از توانمندی‌های داخلی است و از این رو طرح تحول دریایی بین چند دستگاه در چند روز اخیر به امضا رسید و در راستای آن تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صنایع دفاع برای ساخت تعدادی شناور به امضا رساندیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با ببیان اینکه برای تامین تجهیزات استراتژیک برای اولین بار روی به توان داخل آوردیم گفت: می‌توان جرثقیل‌های تخصصی در حوزه بنادر را از طریق توان داخلی تامین کرد و این اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و برای اجرای آن از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز با اقتدار در اقصی نقاط دنیا تردد می‌کند گفت: طرح توسعه بنادر هم با قدرت جلو می‌رود و امروز در سفر رئیس جمهوری به بندرعباس هم ۱۶۰۰ مییارد تومان پروژه بندری به افتتاح خواهد رسید و ۱۲ دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل در ترمینال کانتینری ۲ شهید رجایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار نفر مشغول کار در بنادر تجاری هستند گفت: صد هزار نفر دریانورد دارای گواهینامه شایستگی در کشور در حوزه دریایی مشغول به کار هستند و در حال گسترش ظرفیت‌های دریایی هستیم.

راستاد با اشاره به ضرورت کاهش سولفور در سوخت اظهار داشت: تا سال ۲۰۲۰ سوخت مورد استفاده کشتی‌ها باید کم‌ سولفور شوند و ما هم باید بتوانیم سوخت مورد نیاز را تولید و به ناوگان نیروی دریایی عرضه کنیم.

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا