بین الملل

مکزیک ۳.۹ میلیارد دلار نقدینگی به شرکت ملی نفت تزریق می‌کند

مقامات مکزیکی اعلام کردند که دولت ۳.۹ میلیارد دلار نقدینگی به شرکت نفت دولتی پمکس تزریق خواهد کرد تا از کاهش رتبه اعتباری آن جلوگیری کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز،  مقامات مکزیکی اعلام کردند که دولت ۳.۹ میلیارد دلار نقدینگی به شرکت نفت دولتی پمکس تزریق خواهد کرد تا از کاهش رتبه اعتباری آن جلوگیری کند. هرچند سرمایه‌گذاران می‌گویند این برنامه را یک اصلاح کوتاه‌مدت می‌دانند.

کاهش تولید نفت، فساد و قیمت بالای نیروی کار باعث شده است که این شرکت که زمانی سمبل غرور ملی مکزیک بود، رو به افول بگذارد.

پمکس حالا ۱۰۶ میلیارد دلار بدهی مالی دارد و به این ترتیب بدهکارترین شرکت ملی نفت در منطقه آمریکای لاتین است.

موسسه‌های اعتبارسنجی مودیز و فیتچ، رتبه اعتباری این شرکت را یک درجه بالاتر از «اوراق و به درد نخور»، اعلام کرده‌اند.

بعد از اعلام این برنامه کمک مالی، موسسه اعتبارسنجی فیتچ با اشاره به کمبود سرمایه‌گذاری مالی در پمکس، اعلام کرد که احتمالا این طرح برای جلوگیری از کاهش رتبه اعتباری این شرکت کافی نیست.

ظرف ۳ سال آینده، پمکس باید بیش از ۲۷ میلیارد دلار از بدهی خود را پرداخت کند.

سرمایه‌گذاران می‌گویند که انتظار داشتند دولت با قدرت بیشتری از پمکس حمایت کند، هرچند آنها با این برنامه امیدوار شده‌اند، اما این تنها برای مدت کوتاهی خیال آنها را آسوده نگاه خواهد داشت.

بلافاصله پس از اعلام طرح حمایتی دولت از پمکس، که انتظارها را برآورده نکرد، پزوی مکزیک بیش از نیم درصد در برابر دلار افت کرد، اما در ادامه معاملات اندکی از این افت جبران شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا