تجارتصنعت، معدن، تجارت

تعامل موثر بین گمرک و مناطق آزاد در اجرای قوانین

فعال صنعتی در منطقه آزاد اروند گفت: ظرف دو سال گذشته قوانین خیلی بهتر اجرا شده و تعامل خوبی بین گمرک و مناطق آزاد، مرزبانی و ارگان های مختلف شکل گرفته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، رادمهر در گفتگو با رادیو اقتصاد بیان داشت: از سال ۱۳۷۰ تاکنون در زمینه تولید شوینده های صنعتی و خانگی و در منطقه آزاد اروند آبادان مشغول هستم. تولیدات ما شامل فوم حفاری در بخش صنعتی است، در حال حاضر ۶۲ نفر کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که مشغول تولید بوده و ۱۲۰ نفر هم بازنشسته داریم.

وی افزود: استان ما به شدت مشکل اشتغال دارد و جزو استان های با نرخ بالای بیکاری است لذا ترجیح دادم در استان خودم مشغول کار شوم و با این کار، کمکی هم به جوانان شهرم کرده باشم. ۱۰۰ درصد نیروهای ما بومی آبادان و یا خرمشهری هستند.

فعال صنعتی در منطقه آزاد اروند آبادان با اشاره به اینکه منطقه آزاد بستر خوبی را برای فعالان و تولیدکنندگان صنعتی فراهم کرده گفت: ما مواد اولیه را بدون هیچ گونه مشکلی از مبادی گمرکی منطقه آزاد وارد می کنیم ضمن اینکه منطقه آزاد اروند تعامل خوبی با واحدهای تولیدی دارد. هم اکنون ثبت سفارش در حوزه مواد اولیه کارخانجات در منطقه آزاد برداشته شده و این، کار را خیلی آسان تر کرده است.

رادمهر در رابطه با تسهیلات و حمایت های انجام شده از این واحد تولیدی گفت: با توجه به اینکه ما مواد اولیه را بدون تعرفه وارد می کنیم زمینه صادرات خیلی خوبی داریم. نزدیکی ما به کشور عراق و دیگر کشورهای همسایه و همچنین حذف ویزا برای ساکنین عراقی دسترسی ما را به بازار عراق راحت تر کرده است.

وی با اشاره به نقش مناطق آزاد در آبادانی شهرها و استان های کشور بیان داشت: اگر از ظرفیت و قوانین مناطق آزاد به درستی استفاده شود به راحتی می توان شاهد شکوفایی در مناطق آزاد بود.

به عنوان مثال در جزیره کیش، قشم، چابهار و اروند به راحتی می توان مواد اولیه را وارد کرد و از طرف دیگر دسترسی آسان به آبها و صادرات باعث شکوفایی این مناطق خواهد شد البته مشروط به اینکه قوانین و تمام ارگان های ذیربط همکاری لازم را با تولیدکنندگان داشته باشند.

این فعال صنعتی در خاتمه اظهارکرد: ما اشتغال ۲۵ نفره خود را به ۶۰ نفر به صورت رسمی و ۴۰ نفر هم به صورت روز مزد در شرکت رساندیم. ظرف دو سال گذشته قوانین خیلی بهتر اجرا شده و تعامل خوبی بین گمرک و مناطق آزاد، مرزبانی و ارگان های مختلف شکل گرفته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا