صنعتصنعت، معدن، تجارت

ایران در مرز خودکفایی تولید لوله و اتصالات

یک استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: ایران امروز در زمینه تولید لوله و اتصالات در مرزهای خودکفایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  نعمت الله حسنی در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر بالای ۸۰ تا ۹۰ درصد لوله و اتصالات مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی همچنین اظهارداشت: ایران امروزدر زمینه تولید لوله های فولادی، چدنی، پلمیری و بتنی و همینطور اتصالات و ملحقات انوع لوله در مرزهای خودکفایی حرکت می کند.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: جدا از این در شرایط حاضر تمامی شبکه ها اعم از انتقال، توزیع و جمع آوری در کشور به همت متخصصان و مهندسان ایرانی طراحی و اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: بطورکلی لوله ها در بخش های انتقال، توزیع و جمع آوری مورد استفاده قرار می گیرند.

حسنی تصریح کرد: لوله ها اغلب در صنایعی بکارگیری می شود که به نحوی از انحاء وابسته به شریان های حیاتی هستند مانند صنعت نفت، گاز، آب و فاضلاب البته ناگفته نماند در صنعت برق و مخابرات نیز از لوله ها مختلف استفاده می شود.

یک فعال در حوزه صنعت لوله سازی نیز در این برنامه گفت: سابقه استفاده از لوله و اتصالات بویژه لوله و اتصالات چدنی در دنیا به بیش از ۵۰۰ سال می رسد.

مجید تکیان افزود: این صنعت در ایران از حدود ۷۰ سال پیش همزمان با ایجاد صنعت لوله چدن داکتیل در کشور راه اندازی و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه لوله های مختلف در صنایع گوناگون کاربرد دارند، اظهارداشت: لوله چدن برای انتقال آب آشامیدنی بهترین گزینه است.

این فعال در حوزه صنعت لوله سازی گفت: ایران طی این سال ها در صنعت تولید لوله و اتصالات پیشرفت های خوبی را تجربه کرده به نحوی که در تولید لوله به خصوص چدنی در حوزه آب به خودکفایی کامل رسیده است.

وی در ادامه افزود: لوله و اتصالات ساخت داخل به لحاظ قیمت و کیفیت امروز قابل رقابت با کشورهای پیشرفته دنیاست.

تکیان یادآورشد: صادرات لوله و اتصالات به کشورهای اروپایی، ممالک حوزه خلیج فارس و غیره خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا