بورسبورس اوراق

بانکی‌ها ۳۶٫۸ میلیارد تومان حجم خوردند/ ذوب‌آهن بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

امروز مطابق انتظار با توجه به عرضه اولیه «افق» طی روز گذشته، این نماد بورسی روز جاری را با رشد پنج درصدی پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در داد‌ و ستد‌های امروز بورس تهران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش،کنترل خوردگی تکین کو و خوراک پارس دام بیشترین بازدهی را به خود اختصاص دادند و همگی۵ درصد مثبت خوردند.

 همچنین سه شرکت بهنوش، سایپا شیشه و سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق نیز بیشترین زیان را در تالار حافظ متحمل شدند. همچنین ذوب‌آهن اصفهان، بانک تجارت و بانک ملت بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند، از سویی های‌وب، پالایش‌نفت‌اصفهان، تامین سرمایه لوتوس، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، سرمایه‌گذاری صنایع‌پتروشیمی، سایپا و تولیدی کاشی تکسرام نیز در بین ده شرکت برتر بازار از لحاظ ارزش داد و ستد قرار گرفتند.

در فرابورس هم شیر پگاه‌آذربایجان‌شرقی، کشت‌ودامداری زفکا.کشت‌ودام‌گلدشت‌نمونه‌اصفهان بیشترین بازدهی و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، توکا رنگ فولاد سپاهان و آسیا سیر ارس نیز بیشترین زیان را دیدند.

بر اساس این گزارش، در بین صنایع بورسی نیز بانک‌ها با ۳۶٫۸ میلیارد تومان بیشتر حجم داد و ستد را به خود اختصاص دادند، اما بعد از بانکی‌ها، صنایع شیمایی و خودرویی نیز به ترتیب با ۲۲٫۹ و۲۲٫۴ هزار میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. نکته جالب توجه عدم حضور سیمانی‌ها در این جمع است، این صنعت طی چند وقت گذشته در بورس بسیار مورد توجه سرمایه‌گذارن قرار داشت، اما از ابتدای این هفته ستاره اقبال آن‌ها افول کرده است.

photo_2019-02-17_14-07-24

photo_2019-02-17_14-07-31

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا