بانکبانک و بیمه

تسهیل در تضامین پرداخت وام های قرض الحسنه در بانک قرض الحسنه مهرایران

بانک قرض الحسنه مهرایران باهدف برخورداری بیشتر اقشار نیازمند جامعه از خدمات و طرح های تسهیلاتی قرض الحسنه بانک، شرایط اخذ ضمانت برای وام های پرداختی را تسهیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، با توجه به خوش حسابی بیشتر مشتریان و استفاده کنندگان تسهیلات ارزان قیمت، بانک قرض الحسنه مهرایران همواره در تلاش است تا شرایط اخذ وثیقه و ضامن برای پرداخت وام های قرض الحسنه را تسهیل کند. در این راستا، بانک قرض الحسنه مهرایران طی سال های اخیر الزام اخذ سفته و چک برای ضمانت تسهیلات را از شرایط خود حذف کرده است و با ملاک قرار دادن سامانه اعتبارسنجی، مشتریان خوش حساب شبکه بانکی را ارج می نهد.

بانک قرض الحسنه مهرایران در سال جاری طرح های تسهیلاتی مانند: طرح تسهیلاتی دو در یک را تدوین و اجرایی نموده است که در آن، بدون نیاز به ضامن و در کمترین زمان ممکن مبلغ تسهیلات درخواستی به حساب متقاضیان واریز می شود و همچنین با امضای تفاهمنامه هایی با شرکت های بیمه ای به منظور پوشش بیمه درمان تکمیلی تاکسیرانان و اتوبوسرانان و افراد تحت تکفل، بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی، بیمه نامه اتومبیل ( بیمه شخص ثالث و حوادث راننده، بیمه بدنه) و بیمه عمر و حوادث گروهی تا سقف ۳۰ میلیون ریال تهسیلات قرض الحسنه بدون نیاز به ضامن پرداخت می کند.

همچنین بخوانید

این بانک در اقدامی دیگر، با هدف تأمین و رفع احتیاجات ضروری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی سفر به عتبات عالیات در اربعین حسینی، تسهیلات قرض الحسنه ده میلیون ریالی، بدون اخذ ضامن پرداخت کرده است.

بانک قرض الحسنه مهرایران، در دو سال اخیر باتوجه به الزامات لازم برای صدور گواهی های کسر از حقوق، شروط مربوط به ضامنین رسمی و استخدام دولت را از شرایط پرداخت تسهیلات خود حذف نموده و تنها بر اساس ضوابط و دستورالعمل های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عمل می کند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرایط ضامنین برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را در قالب بخشنامه هایی به بانک های کشور ابلاغ کرده و مسئولیت اعمال شرایط را بر عهده مسئول بانک و با تـوجه به سوابق بانکی و اهلیت مشتری تعیین نموده است.

در این راستا، به ازای هر ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، اخذ یک ضامن معتبر به همراه ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه، فـیش حقوقی وحکم کارگزینی منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط تسهیلات به بانک ها اعلام شده است.

ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـادها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری‌ و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)،کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و … نیز امکان پذیر می باشد .

همچنین، بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی اخذ ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد هم برای بانک ها الزام آور خواهد بود.

از آنجایی که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد صفر تا ۴ درصد درآمد مالی بالایی که منجر به کسب سود شود را به همراه ندارد و تنها پوشش بخشی از هزینه های شعبه داری و ارائه خدمت بانکی به مشتریان را پوشش می دهد، باید در نحوه وصول و بازپرداخت اقساط آن نیز نهایت دقت صورت پذیرد.

بالا رفتن میزان مطالبات معوق در بانک های قرض الحسنه می تواند آنها را به صورت جدی با کسری نقدینگی و عدم بازگشت منابع برای ادامه چرخه پرداخت تعهدات تسهیلاتی مواجه کند از این رو توجه به رعایت بهداشت اعتباری در تشکیل پرونده های تسهیلاتی به منظور کاهش ریسک، امری ضروری و مهم تلقی می شود.
با این حال مشتریان، مراجعین و متقاضیان خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک قرض الحسنه مهرایران را اغلب افراد نیازمندی تشکیل می دهند که برای استفاده بیشتر از سبد محصولات قرض الحسنه به خوش حسابی و تعهد معروفند به نحوی که میزان مطالبات این بانک در طول بیش از یازده سال فعالیت تنها یک درصد است.

در برخی از وام های پرداختی، چنانـچه متقاضی دریافت ‌تسـهیلات، کارمند رسمی ‌یا پیمانی ‌دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـادها ومـوسسات عمومی (نظیر شهرداری‌ و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق وحکم کارگزینی و درصورتی که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، نیازی به اخذ ضامن نیست.

بانک قرض الحسنه مهرایران در تفاهمنامه های خود، در صورتی که شرکت و سازمان حقیقی یا حقوقی به عنوان عامل رسیدگی به جلوگیری از معوقات اقساط کارکنان ضمانت آنها را تضمین نماید، هیچ گونه ضامنی را از افراد درخواست نمی کند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا