صنعت، معدن، تجارت

اتاق بازرگانی بزرگترین نهاد نمایندگی بخش خصوصی

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و بزرگترین نهاد نمایندگی این بخش در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عباس آرگون در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این اتاق بخش خصوصی را به نوعی در برابر حاکمیت نمایندگی می کند.

وی همچنین اظهارداشت: اتاق بازرگانی طبق وظایف قانونی ضمن مشورت دهی به قوای سه گانه به دنبال مطالبه گری و تامین منافع اعضای خود است.

همچنین بخوانید

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا به نظر حضرتعالی اتاق های بازرگانی کشور در مقایسه با اتاق های بازرگانی سایر کشورها برای اقتصاد مملکت مفید و موثر هستند، گفت: این نهاد به دلیل حضور در حوزه های متعدد اقتصادی از اهمیت و جایگاه بالایی برای تاثیرگذاری بر تصمیمات، سیاست های اقتصادی و همچنین بهبود قوانین و مقررات برخوردار است.

وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی ضمن تاثیر گذاری بر فعالیت های اقتصادی نقش بسیار پررنگی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور ایفا می کند.

آرگون اظهارداشت: این نهاد علاوه بر نمایندگی بخش خصوصی در برابر دولت مسئولیت های اجتماعی زیادی نیز برعهده دارد.

وی گفت: اتاق بازرگانی در بحث معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور به فعالان اقتصادی سایر کشورها و سرمایه گذاران خارجی و همچنین ارتباط بین فعالان این حوزه را تسهیل و امکان لازم را فراهم می سازد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه آیا اتاق بازرگانی در راستای ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه سرمایه گذاری های داخلی در امور تولیدی به ویژه کالاهای صادراتی دارای مزیت نسبی موفق عمل کرده است، افزود: بخش عمده جذب سرمایه گذاری به بهبود فضای کسب و کار مربوط می شود.

وی اظهارداشت: محیط کسب و کار مجموعه عوامل موثر برعملکرد بنگاه های اقتصادیست که مدیران و مالکان بنگاه ها نمی توانند این عوامل را تغییر یا بهبود بخشند.

آرگون به رادیو اقتصاد گفت: بهبود و اصلاح فضای کسب و کار درکشور از جمله وظایف مهم و اساسی دولت است.

وی افزود: متاسفانه در عمل محیط کسب و کار نامناسب ضمن از بین بردن امکان جذب سرمایه ها، انگیز سرمایه گذاری و افزایش هزینه عملکرد بنگاه ها موجب عقب ماندگی تولید کنندگان داخلی در مصاف با رقبا در کشورهای دیگر می شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران یادآورشد: واقع مطلب اینکه بهبود فضای کسب و کار یک گام اساسی و مهم در جهت توسعه سرمایه گذاری های بخش خصوصی، تولید و اشتغال در سطح کشور است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا