امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رشد ۴۶ درصدی بخش شیلات

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رشد ۴۶ درصدی صنعت شیلات طی ۵ سال گذشته خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق سازمان شیلات ایران در محل این سازمان امروز با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این مراسم از حسن صالحی رئیس سازمان سازمان شیلات بابت عملکرد ۵.۵ ساله وی در سازمان شیلات قدردانی شد.

همچنین نبی الله خون میرزایی به عنوان رئیس جدید سازمان جدید شیلات ایران معرفی شد.

در این مراسم میرزایی با بیان اینکه ایثارگری های آقای صالحی باید به عنوان سرلوحه در زندگی و کار سازمانی ما مورد توجه قرار گیرد، گفت: وی طی ۵ سال و نیم فعالیت در سازمان شیلات عملکرد بسیار مطلوبی داشته و بخشی از عملکرد وی مربوط به کارهایی بوده که زیربنای آن قبلاً توسط خودش پایه ریزی شده بود.

همچنین عبدالعلی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد صالحی در خصوص استعفای وی توضیح داد: وی از دو سال قبل در بیمارستان خاتم الانبیاء تحت چندین عمل جراحی قرار گرفت و به همین دلیل پزشک معالج وی خواستار بازنشستگی اش شد که در نهایت چندی قبل وزیر جهاد کشاورزی علیرغم میل باطنی اش با این مسئله موافقت کرد و قرار شد که از آقای صالحی در کارهای دیگری استفاده شود.

بخشنده تصریح کرد: طی ۵ سال گذشته بخش شیلات با رشد ۴۶ درصدی مواجه بوده است.

در ادامه این مراسم حقیقی معاون سازمان شیلات، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه و اضافه کرد: طی سالهای ۹۱ تا ۹۶ در حوزه صید و صیادی، سازمان شیلات ۴۴.۹ درصد رشد داشته که عمده آن نیز مربوط به صید از آب های دور بوده است. همچنین در حوزه آب ریز پروری بین این سالها، شیلات ۴۰.۸درصد رشد داشته اشت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا