انرژی

حساب نفتی ونزوئلا در روسیه بلوکه شد

گازپروم بانک روسیه برای اجتناب از تحریم‌های آمریکا، تصمیم گرفت حساب‌های شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا را بلوکه و همکاری با این شرکت را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در حالی که بسیاری از شرکت‌های خارجی از زمان وضع تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA، ارتباطشان را با این شرکت قطع کرده‌اند، این حقیقت که یک بانک روسی اقدام مشابهی انجام داده است مهم محسوب می‌شود زیرا کرملین یکی از حامیان دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: حساب‌های شرکت PDVSA در حال حاضر بلوکه شده و مبادلاتی انجام نمی‌گیرد با این حال گازپروم بانک در این باره حاضر به اظهارنظر نشد.

همچنین بخوانید

در این بین، شرکت PDVSA در حساب توییتری خود این خبر را جعلی خواند.

پیش از این رویترز گزارش کرده بود شرکت نفتی دولتی PDVSA با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا از مشتریان جوینت ونچرهای خود خواست پول خرید نفت را در حسابی که اخیراً در گازپروم بانک روسیه افتتاح شده است، واریز کنند.

آمریکا با هدف قطع درآمدهای نفتی ونزوئلا و تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو، در ۲۸ ژانویه شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.

گازپروم سومین وام دهنده بزرگ روسیه از نظر میزان دارایی بوده و یکی از سهامداران شرکت گاز دولتی گازپروم روسیه به شمار می‌رود.

این بانک چندین سال است که حساب‌های PDVSA را داشته و در سال ۲۰۱۳ شرکت PDVSA اعلام کرد قراردادی را با گازپروم بانک برای فاینانس یک میلیارد دلاری شرکت پتروزامورا امضا کرده است.

به گفته منبع آگاه، حساب پتروزامورا نیز مسدود شده است.

مقامات روسی از مادورو حمایت کرده و اقدامات مخالفان را به عنوان توطئه آمریکا برای براندازی دولت ونزوئلا محکوم کرده‌اند اما این وسط شرکت‌های روسی بین حمایت از دولت خود و مجازات نقض تحریم‌های آمریکا گیر افتاده‌اند.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا